سرطان سینه در مراحل اولیه همراه با درد نیست
سرطان سینه در مراحل اولیه همراه با درد نیست

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مینوش مقیمی روز پنجشنبه درکارگاه آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه افزود: بانوان برای ارتقا سطح سلامت خود پس از ۲۰ سالگی ماهانه نسبت به (خودمعاینگی) اقدام کنند و بر این اساس از سن ۲۰ تا ۴۰ سال هر سه سال یکبار و از […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، مینوش مقیمی روز پنجشنبه درکارگاه آموزش و پیشگیری از ابتلا به سرطان سینه افزود: بانوان برای ارتقا سطح سلامت خود پس از ۲۰ سالگی ماهانه نسبت به (خودمعاینگی) اقدام کنند و بر این اساس از سن ۲۰ تا ۴۰ سال هر سه سال یکبار و از ۴۰ سال به بالا نیز هر سال یکبار برای معاینه به پزشک متخصص و جراح مراجعه کنند.
وی اظهار کرد: برای تشخیص تومورهای سرطان سینه زنان انجام ‘ ام آر، آی’ بهتر از ماموگرافی است به دلیل انکه تومورهایی که ماموگرام‌ها قادر به تشخیص آن در زنان مبتلا به سرطان سینه نیستند وبا تصویر برداری ام.آر.آی مشخص می شوند.
مقیمی افزود: بانوان بالای ۲۰ سال باید بیش از گذشته نسبت به خود معاینگی خود در پیشگیری از سرطان سینه توجه جدی داشته باشند و این در حالی است درمواجهه با بیماریهای عفونی تکلیف مشخصی وجود دارد.
به گفته این فوق تخصص خون و آنکولوژی چرا که علائم این نوع بیماری یک یا چند فاکتور مشخص و خاص دارد ولی سرطان فاکتورهای متفاوت و متنوعی دارد که این مهم موجب شده است تا تشخیص سرطان ساده نباشد.
رئیس هیات مدیره مهرانه انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان ادامه داد: سرطان یک بیماری چند فاکتوری اعم از ژنتیکی و ارثی تا محیطی و تغذیه‌ای به شمار می رود و علاوه بر آن فاکتورهای متعددی نیز دخالت دارند که این تداخلات در یک بستر زمانی ایجاد می شود.
وی یادآوری کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سرطان باید در مرحله اول با فاکتورهای مختلف خطر آشنا شد و این موضوع اهمیت زیادی دارد.
مقیمی خاطر نشان کرد: مشاوره ژنتیک در پیشگیری از ابتلا به سرطان و تشخیص آن آثار مفید و مثبتی دارد و بانوان در هنگام مواجهه با سرطان سینه باید بین ترس و کنترل تعادل ایجاد کنند.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سرطان رشد غیر طبیعی و خارج از کنترل قسمتی از یک بافت یا یک عضو بدن است که موجب می ­شود سلول ها به سرعت و بدون نظم رشد و تکثیر یابند. خونریزی غیر طبیعی در هر نقطه ای از بدن، پیدایش هر گونه توده سفت سلولی در زیر پوست و زخمی که به آسانی بهبود نمی یابد،سوء هاضمه دائمی، تغییرات در وضعیت خال یا زگیل از قبیل تغییر رنگ، بزرگ شدن، خارش، دردناک شدن و یا خونریزی به مدت طولانی مدت، سرفه، گرفتگی صدا و یا مشکل بلع در مدت زمان زیاد، از نشانه های هشدار دهنده بیماری سرطان به شمار می رود.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش