متخصصان زنجانی راهکار مقابله با گرایش به اعتیاد را ارائه کنند
متخصصان زنجانی راهکار مقابله با گرایش به اعتیاد را ارائه کنند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید بیوک موسوی شامگاه سه شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان وی علت کاهش تعداد دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را استفاده از امکانات نرم افزاری باندها به جای نیروی انسانی اعلام کرد و وجود بیشترین تعداد دستگیرشدگان در سن ۱۵ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، سید بیوک موسوی شامگاه سه شنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان وی علت کاهش تعداد دستگیرشدگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته را استفاده از امکانات نرم افزاری باندها به جای نیروی انسانی اعلام کرد و وجود بیشترین تعداد دستگیرشدگان در سن ۱۵ تا ۳۰ سال را زنگ خطری به برای مسئولان این حوزه برشمرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: زنجان از ظرفیت بالایی در عرصه علمی و دانشگاهی برخوردار است و عالمان و متخصصان بسیاری در این استان به سر می برند.
وی یادآورشد: باید تحلیلی از آمار موجود بر اساس سن، جنس، تجصیلات و شغل دستگیرشدگان حوزه اعتیاد و مواد مخدر داشت و راهکارهای پیشنهادی متخصصان و دانشگاهیان این استان را عملیاتی کرد .
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان بر لزوم برگزاری مستمر جلسه های شورای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و فاصله بسیار میان این جلسه ها را سبب کاهش تاثیر تلاش مسئولان این حوزه برشمرد.
فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان هم در ادامه این جلسه به آمار دستگیرشدگان به تفکیک مرد و زن اشاره و مجموع آنها را یک هزار و ۹۳۶ نفر اعلام کرد.
سردار علی آزادی خاطر نشان کرد: یکهزار و ۶۹۱ نفر از این دستگیرشدگان را مردان و ۵۷ نفر را زنان تشکیل می دهند که آمار مردان نسبت به مدت مشابه ۱۰ درصد کاهش و زنان ۱۶ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تعداد معتادان جمع آوری شده طی هشت ماهه امسال را ۷۳۴ نفر است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته و پنج نفر آنان را زنان تشکیل می دهند.
آزادی اضافه کرد: ۶۹۷ نفر از دستگیرشدگان در حوزه تریاک، ۵۲۰ نفر در زمینه شیشه، ۴۳۷ نفر در حوزه هروئین و ۹۴ نفر حشیش بوده اند.
فرمانده انتظامی استان زنجان به سن دستگیرشدگان اشاره کرد و گفت: ۵۸۱ نفر از این دستگیر شدگان در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال، ۶۶۲ نفر در گروه ۳۰ تا ۴۵ سال، ۳۳۴ نفر در گروه ۴۵ تا ۶۰ سال و ۱۷۱ نفر در گروه ۶۰ سال به بالا قرار دارند
وی به شغل دستگیرشدگان اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۲۹۶ نفر آنان بیکار یا دارای شغل کاغذب، ۲۸۷ نفر کارگر ساده، ۱۰۳ نفر کشاورز، ۵۲ نفر راننده، هشت نفر دانشجو و ۲ نفر دانش آموز بودند.
آزادی یادآورشد: تحصیلات یکهزار و ۷۵ نفر از دستگیرشدگان متوسطه، ۳۸۲ نفر ابتدایی، ۱۵۴ نفر دیپلم، ۱۰۲ نفر بی سواد و ۳۵ نفر عالی است.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار:مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش