هیچگونه تغییری در بیمه صندوق روستایی، خاص و سلامت انجام نگرفته است
هیچگونه تغییری در بیمه صندوق روستایی، خاص و سلامت انجام نگرفته است

خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت های اخیر به مراکز طرف قرارداد افزود: با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی ها به تمام مراکز طرف قرارداد و با پیگیری های انجام گرفته سازمان های متولی امر طی ۲ ماه گذشته پرداخت های خوبی […]

خدیجه ابراهیم خانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پرداخت های اخیر به مراکز طرف قرارداد افزود: با توجه به رویکرد سازمان بیمه سلامت مبنی بر اولویت پرداخت بدهی ها به تمام مراکز طرف قرارداد و با پیگیری های انجام گرفته سازمان های متولی امر طی ۲ ماه گذشته پرداخت های خوبی از سوی اداره کل بیمه ی سلامت استان به مراکز طرف قرارداد شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت با پرداخت اوراق غیر نقدی که به دانشگاه علوم پزشکی اختصاص یافت تا حدود بسیار زیادی از بدهی های سال ۹۵ تسویه و تنها مقداری از اسفند باقی مانده است.
ابراهیم خانی افزود: در همین ارتباط داروخانه های خصوصی تا پایان خرداد امسال و بیمارستان های غیر دانشگاهی تا۲ ماه پرداخت شده است.
این مسئول ادامه داد: از سوی دیگرمطالبه های مطب های خصوص تا پایان بهمن و کلینک های خصوص تا پایان دی و مراکز فیزیوتراپی، پرتوپزشکی و آزمایشگاه ها نیز تا پایان سال ۹۵ پرداخت شده و با اعتبارهایی که تا روزهای آینده اختصاص خواهد یافت مطب ها و کلینیک های خصوصی را نیز تا پایان سال گذشته تسویه شده است.
وی همچنین، با اشاره به اجرای بخشنامه ی اخیر سازمان بیمه سلامت در خصوص بیمه سلامت همگانی، براستمرار ارائه ی خدمات تمدید رایگان دفاتر بیمه برای همه ی افراد تحت پوشش بیمه ی سلامت همگانی رایگان تاکید کرد.
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان ادامه داد: ارائه خدمات تمدید دفاتر بیمه ی سلامت همگانی رایگان برای همه بیمه شدگان تحت پوشش و افرادی که یکبار به عضویت این صندوق در آمده اند و فعلا نیستند،کماکان بصورت رایگان انجام می گیرد.
ابراهیم خانی با اشاره به این موضوع که هیچگونه تغییری در مورد بیمه رایگان اعضای کلیه صندوق های بیمه سلامت انجام نگرفته است افزود: در همین راستا برای افراد تحت پوشش صندوق بیمه ی همگانی رایگان منتظر ابلاغ آزمون ارزیابی توانمندی مالی از سوی هیات محترم دولت هستیم و به موجب قانون برای ورود به صندوق بیمه همگانی رایگان، باید آزمون ارزیابی توانمندی مالی ( وسع ) انجام شود.
وی اظهار کرد: افرادی که برای اولین بار در صندوق بیمه همگانی رایگان ثبت نام می کنند، ارزیابی می‌شوند و نتیجه به این اداره کل منعکس می‌شود سپس بر اساس نتایج فوق افراد را بیمه می‌کند.
ابراهیم خانی افزود: همچنین اگر متقاضی نخواهد ارزیابی توانمندی مالی برای او انجام شود، می‌تواند با پرداخت حق سرانه( ۲۰ هزارتومان برای هر نفز از اعضای خانواده )، صندوق بیمه ایرانیان را انتخاب کند که ۵۰ درصد حق بیمه را نیز دولت پرداخت می کند.
به گفته مدیرکل بیمه ی سلامت استان زنجان، در وضعیت فعلی همه بیمه شدگان بیمه همگانی رایگان تحت پوشش این سازمان و افرادی که قبلا ثبت نام کرده ولی فعال نیستند، می توانند بصورت رایگان دفترچه را تمدید کنند که دریافت دفترچه برای افراد تحت پوشش کمیته امداد ، بهزیستی ، سایر اقشار و روستاییان بصورت رایگان است.
یش از این مدیر کل بیمه سلامت استان، آمار بیمه شدگان تا پایان شهریور امسال را به تفکیک شهرستان های استان را به ترتیب زنجان ۲۲۴ هزار ۳۵۶، ابهر ۷۲ هزار ۵، خدابنده ۱۵۳ هزار۷۲۷، طارم ۴۴ هزار ۳۲۰، خرمدره ۲۶ هزار ۴۷۰، سلطانیه ۲۸ هزار ۲، ایجرود ۳۷ هزار ۸۳۴ و ماهنشان ۳۴ هزار ۸۲۱ نفر عنوان کرده بود.
هم اکنون ۲۵ دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره کل بیمه همگانی سلامت در استان زنجان فعال است که از این تعداد ۹ دفتر در شهر زنجان و مابقی در دیگر شهرهای استان خدمات ارائه می کنند.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی **** انتشار: اسماعیل جهانبخش