تغییر کاربری ایستگاه‌های مطالعه اردبیل در دست بررسی است
تغییر کاربری ایستگاه‌های مطالعه اردبیل در دست بررسی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رباب عزیزخانی عصر دوشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل در خصوص علت وضعیت نامطلوب ایستگاه‌های مطالعه اردبیل به خبرنگار مهر گفت: تغییر کاربری ایستگاه‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌ها در دست بررسی است. وی افزود: ایستگاه‌های مطالعه در سال های اخیر با هدف ترویج مطالعه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رباب عزیزخانی عصر دوشنبه در بازدید از کتابخانه مرکزی اردبیل در خصوص علت وضعیت نامطلوب ایستگاه‌های مطالعه اردبیل به خبرنگار مهر گفت: تغییر کاربری ایستگاه‌ها از سوی نهاد کتابخانه‌ها در دست بررسی است.

وی افزود: ایستگاه‌های مطالعه در سال های اخیر با هدف ترویج مطالعه ایجاد شده و در خود استان اردبیل نیز در برخی ادارات، بانک ها و مراکز پرتردد ایستگاه دایر شده است.

به گفته مدیر کل امور کتابخانه‌های عمومی استان قرار بود افراد مطابق با علاقه مندی خود کتب را از ایستگاه‌ها به امانت برده و بعد از مطالعه دوباره بازگردانند.

به گفته عزیزخانی دلیل اصلی خالی بودن اغلب ایستگاه‌های مطالعه این است که کتب امانتی به محل خود بازگردانده نمی‌شود.

وی افزود: از سویی نهادکتابخانه‌ها نیز کتب جدیدی برای ایستگاه‌ها در نظر نگرفته است و تغییر کاربری آن در حال بررسی است.

وی با تاکید به اینکه تنها پنج درصد از جمعیت باسواد استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند اضافه کرد: ضروری است طرح‌های مختلف برای ترویج مطالعه در این استان به کار گرفته شده و از تمامی ظرفیت‌ها استفاده کرد.