فضای همدلی در مدارس موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود
فضای همدلی در مدارس موجب کاهش آسیبهای اجتماعی می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ولی حسینی در مراسم اختتامیه هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس با بیان اینکه هرکجای دنیا سخن از فردای جامعه بوده گره خورده با نقش و جایگاه آموزش و پرورش است افزود: […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از آموزش و پرورش آذربایجان غربی، ولی حسینی در مراسم اختتامیه هفته مبارزه با اعتیاد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس با بیان اینکه هرکجای دنیا سخن از فردای جامعه بوده گره خورده با نقش و جایگاه آموزش و پرورش است افزود: در فضای مدرسه بعنوان یک نهاد رسمی آموزش و پرورش باید فضای همدلی درون و برون سازمانی جهت کاهش آسیب ها داشته باشیم.

وی با اشاره به برگزاری زنجیره های انسانی در حاشیه نماز جمعه جهت آگاه سازی دانش آموزان تاکید کرد: نهضت فرهنگ پیشگیری از آسیب های اجتماعی را اجتماعی کنیم و عاملان خوبی برای از بین بردن غفلت از آسیب های اجتماعی باشیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ارومیه در این مراسم اظهار کرد: هفته پیشگیری از آسیب های اجتماعی فرصت خوبی برای نهادینه نمودن همیاری مدرسه،خانواده و اجتماع در راستای توانمندسازی دانش آموزان در برابر عوامل مخاطه آمیز می باشد.

وی افزود: گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاه سازی و مهارت آموزش دانش آموزان،همکاران و اولیاء در نقش آفرینی بهنگام وقوع شرایط پرخطر توسعه و نظام خود مراقبتی را تسّری خواهد بخشید.

اشرف نجف آباد اعتیاد را یک بیماری جسمی،روحی خواند که توجه به علل این بیماری موجبات ریشه کنی آن را فراهم خواهد نمود که این رسالت سنگین به تنهایی از عهده یک دستگاه و نهاد خارج است.

در ادامه جلسه دکتر معین جامعه شناس و استاد دانشگاه ارومیه بیان کرد: پیشگیری از آسیب های اجتماعی مختص یک سیستم خاص نیست بلکه تمامی ۳۶ نهاد فرهنگی و آموزشی کشور در کنار مردم،با توجه به تخصص خاص هر فرد و گروه موظف به پیشگیری از کج رویهای اخلاقی و رفتاری هستیم.

در پایان از فعالان کمیته پیشگیری از آسیب های اجتماعی تجلیل بعمل آمد.