برنامه سرشماری وحوش در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه اجرا شد
برنامه سرشماری وحوش در جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه اجرا شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی، بهزاد شیرپنجه در این خصوص اظهارداشت: در برنامه سرشماری وحوش کارشناسان اعزامی از اداره کل به اتفاق کارشناسان و محیط بانان پارک ملی و تشکل های زیست محیطی وحوش جزیره کبودان را در ۲۲ مسیر جزیره آرزو ۵ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از محیط زیست آذربایجان غربی، بهزاد شیرپنجه در این خصوص اظهارداشت: در برنامه سرشماری وحوش کارشناسان اعزامی از اداره کل به اتفاق کارشناسان و محیط بانان پارک ملی و تشکل های زیست محیطی وحوش جزیره کبودان را در ۲۲ مسیر جزیره آرزو ۵ مسیر و جزیره اسپیر ۱۰ مسیر سرشماری کردند.

وی ادامه داد: در این برنامه سرشماری وحوش جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه۱۱ نفر نیروی محیط بان ۱۱ نفر کارشناس و ۴ نفر نیروی تشکل مردمی حضور داشتند.

شیرپنجه خاطرنشان کرد: نتایج سرشماری بعد از مشاهدات جمع آوری و بر مبنای تجزیه و تحلیل به سازمان مرکزی اعلام می شود.

وی گفت: مسیرهای سرشماری از سالهای گذشته ثابت بوده و هیچ تغییر مسیری صورت نمیگرد مگر گزارشی در مشاهده حیات وحش رسیده و یا اینکه در شرایط زیستگاهی تغییراتی ایجاد شده باشد.

رئیس اداره پارک ملی دریاچه ارومیه بااشاره به اهداف اجرای این برنامه گفت : برنامه سرشماری پاییزی به این دلیل صورت می گیرد که مشخص شود بعداز فصل زایش درگونه های شاخص از اردیبهشت تا خرداد چه تغییری صورت گرفته است.

از ۱۰۲ جزایر پارک ملی دریاچه ارومیه ۴ جزیره به ترتیب حائز اهمیت است، جزیره کبودان با وسعت ۳۵۰۰ هکتار، اشک با وسعت ۲۳۰۰ هکتار ،اسپیر با وسعت ۱۲۰۰ هکتار و آرزو با وسعت ۹۰۰ هکتار این جزیره ها هستند.