امسال ۸ هزار تن کشمش در آذربایجان غربی تولید می شود
امسال ۸ هزار تن کشمش در آذربایجان غربی تولید می شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه پیش بینی ها مبنی بر تولید ۱۰ هزار تن کشمش در استان بود اظهار داشت: امسال ۸ هزار تن کشمش تولید شده که از میزان پیش بینی شده کمتر است. وی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه پیش بینی ها مبنی بر تولید ۱۰ هزار تن کشمش در استان بود اظهار داشت: امسال ۸ هزار تن کشمش تولید شده که از میزان پیش بینی شده کمتر است.

وی افزود: سطح زیر کشت انگور باغات امسال ۲۱ هزار و ۲۶۶ هکتار بوده که از این میزان ۱۶ هزار و ۴۱۱ هکتار آبی و ۴ هزار و ۸۵۵ هکتار آن دیم است.

کریم زاده با بیان اینکه براساس برآورد انجام شده تولید انگور امسال ۱۷۶ هزار و ۲۶۵ تن است، تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده سالانه نزدیک به ۴۰ هزار تن از انگور تولیدی استان یعنی در حدود ۲۳ درصد تبدیل به کشمش می شود که با توجه به فروش انگور تر در بازار، درسال جاری کشمش تولیدی استان درحدود ۸ هزار تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به میزان کشمش صادراتی از استان تصریح کرد: سال گذشته بیش از دو هزار و ۷۵۵ تن کشمش به کشورهای ترکیه، عراق صادر شده که درحدود ۴ میلیون دلار ارزآوری داشته و پیش بینی ها در سال جاری نیز مبنی بر همین میزان است.

وی گفت: آذربایجان غربی در تولید کشمش مقام پنجم را در کشور به خود اختصاص داده است که بیشترین سهم به شهرهای ارومیه، میاندوآب و نقده تعلق دارد.

کریم زاده با بیان اینکه ۲۲ واحد سبزه پاک کنی در استان با ظرفیت ۳۵ هزار و ۱۹۰ تن در حال فعالیت هستند، اظهارکرد: کشمش های تیزآبی، آفتابی و کالیفرنی ازانواع کشمش های تولیدی در استان است.