بسیج در بحران‌های اقتصادی و فرهنگی مداخله کند
بسیج در بحران‌های اقتصادی و فرهنگی مداخله کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج اردبیل تصریح کرد: استفاده از نیروهای مردمی هنر بزرگی است و امروز ضروری است نیروی مردمی بسیج در بحران‌های اقتصادی و فرهنگی مداخله کند. وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد امروز […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج اردبیل تصریح کرد: استفاده از نیروهای مردمی هنر بزرگی است و امروز ضروری است نیروی مردمی بسیج در بحران‌های اقتصادی و فرهنگی مداخله کند.

وی با بیان اینکه حوزه اقتصاد امروز نیازمند توجه ویژه است، ادامه داد: در اقتصاد حرف اول را علم می‌زند و باید بتوان به مرحله تبدیل علم به ثروت ورود کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اهمیت بهره‌وری در قدرت‌یابی کشورها، اضافه کرد: پیش بینی شده در زمان کوتاهی بحران عجیبی در دنیا حادث شده و هر دولتی پایاپای تحولات روز علمی پیش نرود، دچار مشکلات جدی شود.

به گفته عاملی از سویی هر قدر وضعیت اقتصادی بهبود یافته و اشتغال افزایش یابد، میزان جرم و بزه کاهش می‌یابد و امروز شاهد این هستیم که بسیاری از بزه‌ها از سر فقر و بیکاری است.

امام‌جمعه اردبیل با تأکید به اینکه در مقابل بحران اقتصادی و نقشه‌های شوم ابرقدرت‌ها، رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را پیشنهاد کرده است، ادامه داد: ضروری است سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تحقق یافته و مردم به سمت قناعت هدایت شوند.

عاملی حوزه دوم مورد نیاز دخالت بسیج را فرهنگ دانست و افزود: حلقه‌های صالحین می‌بایست در سبک زندگی و آداب‌ورسوم ورود کرده و در وضعیتی که اتاق فکرهایی مردم را بمباران فکری و عقیدتی می‌کنند، هوشیار باشند.

وی با بیان اینکه در تربیت فرهنگی جامعه آموزش‌وپرورش نقش کلیدی دارد، اضافه کرد: امام راحل با شکل‌دهی به بسیج شاهکار قابل‌توجهی برای انتقال آرمان‌های انقلاب به یادگار گذاشت و امروز ضروری است از آرمان‌های اخلاقی و تربیتی انقلاب دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه روحیه بسیجی کار کردن از سر وظیفه نیست، اضافه کرد: در مقابل بسیجی از سر اخلاص فعالیت داشته و در شرایط بحرانی حضور جدی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان توجه به مسائل و مصالح کلان کشور و ارزش‌های دینی را روحیه بسیجی توصیف کرد و خواستار ترویج چنین روحیه‌ای در سطح جامعه شد.