حلال هگزان در روغن‌های صنعتی مصرف می‌شود، نه خوراکی
حلال هگزان در روغن‌های صنعتی مصرف می‌شود، نه خوراکی

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مواردی که در رابطه با روغن‌های خوراکی مطرح می‌شود، اظهار کرد: حد مجاز استاندارد برای اسیدهای چرب ترانس روغن‌های مصرفی خانوارها حداکثر ۲ درصد است که باید توسط تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد.   این مسئول ادامه داد: در استان واحدهای تولید روغن خوراکی وجود […]

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مواردی که در رابطه با روغن‌های خوراکی مطرح می‌شود، اظهار کرد: حد مجاز استاندارد برای اسیدهای چرب ترانس روغن‌های مصرفی خانوارها حداکثر ۲ درصد است که باید توسط تولیدکنندگان مورد توجه قرار گیرد.

 

این مسئول ادامه داد: در استان واحدهای تولید روغن خوراکی وجود دارد که به طور مستمر به این واحدها نظارت می‌شود به طوری که در هر سال حداقل ۴ نمونه از انواع روغن های خوراکی به صورت اتفاقی اخذ می‌شود. همچنین علاوه‌بر این در قالب طرح کنترل بازار نیز نمونه‌های روغن خوراکی موجود در بازار نمونه‌برداری و آزمایش می‌شوند.

 

وی افزود: دو واحد تولیدکننده روغن مصرفی خانوار در استان وجود دارد که هر دو برای همه محصولات خود دارای پروانه کاربرد نشان استاندارد اجباری هستند و به طور مستمر به آنان نظارت می‌شود.

 

کارگرزاده خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمون پارسال و امسال همه روغن‌های خوراکی تولید شده در استان مطابق با استانداردهای ملی است و مشکلی در رابطه با رعایت استاندارد در تولید این روغن‌ها وجود ندارد و نتایج آزمون نمونه‌های اخذ شده توسط اداره‌کل در سال ۹۵ و ۹۶ مطابق با استاندارد بوده است.

 

مدیرکل استاندارد استان زنجان در رابطه با وجود هگزان در روغن‌های خوراکی، تصریح کرد: حلال ‌هگزان در روغن‌کشی به منظور روغن‌های خوراکی مصرف ندارد تنها در روغن‌های صنعتی استفاده می‌شود.

انتهای پیام