زنجان با تنش آبی روبه رو است
زنجان با تنش آبی روبه رو است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی هفت ماهه سال جاری بیش از ۴۵ میلیون لیتر آب آشامیدنی برای شهرهای استان زنجان تولیدشده است. وی میزان مصرف شهروندان زنجانی در سال جاری را  بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب عنوان […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: طی هفت ماهه سال جاری بیش از ۴۵ میلیون لیتر آب آشامیدنی برای شهرهای استان زنجان تولیدشده است.

وی میزان مصرف شهروندان زنجانی در سال جاری را  بیش از ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب عنوان کرد و گفت: بیشترین مصرف مربوط به مشترکین خانگی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در حال حاضر زنجان جزء یکی از ۱۳ استان دارای تنش آبی در کشور است و بحران آب جدی است و باید مردم نسبت به مصرف آب مدیریت لازم را داشته باشند.

جزء قاسمی میزان سرانه مصرفی آب مشترکین استان زنجان را ۲۰۱ لیتر در شبانه‌روز برای هر نفر  اعلام کرد و گفت: این میزان در سطح کشور ۱۹۰ لیتر در شبانه‌روز است.

وی افزود: روزانه مصرف آب شرب توسط مشترکین ۱۵۴ هزار مترمکعب است  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد افزایش دارد.

جزء قاسمی تأکید کرد: تعداد چاه‌های موجود در سطح استان ۲۰ هزار حلقه است که تنها ۱۲۰ حلقه چاه مربوط به  آب شرب شهری است.

وی ابراز کرد: ۹۰ درصد مصرف کل مشترکین مربوطه به بخش خانگی و مابقی نیز در بخش‌های صنعتی و سایر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در استان زنجان بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب شهری وجود دارد که بیش از ۷۰۰ هزار نفر را شامل می‌شود.