بسته بندی؛ ضامن ارتقای ارزش فرهنگی و اقتصادی محصولات صنایع دستی
بسته بندی؛ ضامن ارتقای ارزش فرهنگی و اقتصادی محصولات صنایع دستی

یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است از سال آینده اولویت پذیرش صنعتگران در نمایشگاه صنایع دستی زنجان که همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار می شود، استفاده از بسته بندی مناسب در ارائه محصولات صنایع دستی باشد. وی ادامه داد: بسته بندی محصولات صنایع دستی علاوه […]

یحیی رحمتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قرار است از سال آینده اولویت پذیرش صنعتگران در نمایشگاه صنایع دستی زنجان که همزمان با جشنواره ملی آش ایرانی برگزار می شود، استفاده از بسته بندی مناسب در ارائه محصولات صنایع دستی باشد.
وی ادامه داد: بسته بندی محصولات صنایع دستی علاوه بر در بر گیرندگی و نگهدارندگی کالا، ارزش های فرهنگی مبدا جغرافیایی اثر را هم به مقصد منتقل می کند و به نوعی معرف جاذبه های فرهنگی و هنری مبدا تولید محصول صنایع دستی نیز است.
رحمتی خاطر نشان کرد: از خصوصیات بسته بندی صنایع دستی، تولید دستی آن است و به همین دلیل این فعالیت موجب فراهم شدن زمینه های ایجاد شغل های جدید نیز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به نقش و تاثیر بسته بندی در بازاریابی برای محصولات صنایع دستی اشاره کرد و گفت: بسته بندی تولیدات صنایع دستی هزینه نیست بلکه ارزش افزوده برای محصولات را نیز در پی دارد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، در زمان حاضر بالغ بر ۴۵ هزار نفر در استان زنجان در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تا کنون فعالیت حدود ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان ثبت و شناسنامه دار شده است.
گفتنی است بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی است.
چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی در استان زنجان است.
۷۳۱۲/۶۰۸۵
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی