زنجان جزو ۳ استان امن کشور در وقوع جرم است
زنجان جزو ۳ استان امن کشور در وقوع جرم است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، جعفر گل‌محمدی  رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع […]

زنجان جزو 3 استان امن کشور در وقوع جرم استبه گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، جعفر گل‌محمدی  رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم این استان که با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری، مدیر کل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و اعضای شورا برگزار شد اظهار کرد: در قانون اساسی پیشگیری از وقوع جرم یکی از وظایف قوه قضائیه است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه دیدگاه‌ها در پیشگیری قوه قضائیه عمدتا پیشگیری قضایی است، تصریح کرد: اما پیشگیری نمی‌تواند صرفا قضایی باشد و در فرمایشات مکرر مقام معظم رهبری بر اینکه پیشگیری امر عمومی است و مشارکت کلیه دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و اجتماعی تأکید شده است.

این مقام قضایی با اشاره به مطرح شدن قانون پیشگیری از وقوع جرم در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام و روند تصویب آن بیان کرد: در نهایت شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شد.
گل‌محمدی با اشاره به اینکه از حیث کاهش وقوع جرم و امنیتی استان زنجان از بهترین استان‌های کشور است و همواره جزو سه استان امن کشور بوده است، گفت: اما با بررسی وضعیت استان در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش ورودی پرونده‌ها به دادگستری دربرخی ازجرایم از جمله جرایم ضرب و جرح عمدی بوده‌ایم.

وی با اشاره به افزایش جرائم خشن در استان زنجان افزود: این امر موجب نگرانی شده که چرا که آستانه تحمل مردم کم شده است. و همه دستگاه‌ها بایستی در راستای سالم سازی جامعه و جلوگیری از بروز تنش تلاش نمایند.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه برخی از اقدامات پیشگیرانه موجب کاهش جرائم خشن خواهد شد، افزود: ارتقای فرهنگ مطالعه نیز در امر پیشگیری از جرائم خشن موثر خواهد بود.