کیفیت ساخت‌وسازهای اردبیل بررسی شود
کیفیت ساخت‌وسازهای اردبیل بررسی شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه ظهر جمعه در حاشیه بازدید از محموله‌های امدادی اعزامی اردبیل به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تصریح کرد: ضروری است با هدف به حداقل رساندن خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله کیفیت ساخت‌وسازها بررسی شود. وی افزود: در پی زلزله کرمانشاه و […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، مسعود امامی یگانه ظهر جمعه در حاشیه بازدید از محموله‌های امدادی اعزامی اردبیل به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه تصریح کرد: ضروری است با هدف به حداقل رساندن خسارت ناشی از مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله کیفیت ساخت‌وسازها بررسی شود.

وی افزود: در پی زلزله کرمانشاه و خسارت قابل‌توجه به شهرها و روستاها بررسی کیفیت ساخت‌وسازها و دقت در ساخت‌وسازهای بعدی مورد تأکید است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل متذکر شد: اساتید دانشگاهی با هماهنگی راه و شهرسازی می‌توانند اثرات زلزله بر روی ساخت‌وسازهای شهری و روستایی را بررسی کنند.

امامی یگانه معتقد است این مهم می‌تواند معایب ساخت‌وسازها را عیان ساخته و دقت در ساخت‌وساز را افزایش دهد.

وی با تأکید به ضرورت توجه نظام‌مهندسی ساختمان به کیفیت ساخت‌وسازها اضافه کرد: زلزله مهیب کرمانشاه نشان داد که بی‌دقتی در ساخت‌وساز می‌تواند خسارت جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشد.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل تاکنون ۱۰ تیم امدادی شامل ۵۱ نفر نیروی امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است.

امامی یگانه با اشاره به حضور نیروهای امدادی هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، ارتش و نیروی انتظامی  اضافه کرد: اقلام امدادی مختلف از جمله چادر، موکت، بطری آب، پتو، والور، ست ظروف غذا، فانوس و مواد غذایی به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

وی افزود: همچنان کمک‌های مردم اردبیل در خیابان‌ها و معابر در حال جمع‌آوری توسط نهادهای اجرایی و مؤسسات خیریه است و امید می‌رود این کمک‌ها بخشی از خسارت وارده بر هم‌وطنان کرمانشاهی را جبران کند.