امام جمعه ارومیه: کمک رسانی به زلزله زدگان هدفمند باشد
امام جمعه ارومیه: کمک رسانی به زلزله زدگان هدفمند باشد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه مواد غذایی در این مناطق به اندازه کافی وجود دارد، اظهار کرد: اگر مردم در کمک های نقدی به زلزله زدگان فعال تر باشند، ساخت و ساز در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با تاکید بر اینکه مواد غذایی در این مناطق به اندازه کافی وجود دارد، اظهار کرد: اگر مردم در کمک های نقدی به زلزله زدگان فعال تر باشند، ساخت و ساز در این مناطق تسریع می شود.
وی همچنین به اعمال دینی مرتبط با بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و ادامه داد: اقامه نماز آیات برای مسلمانی که دچار ترس و وحشت شده، واجب الهی است و این افراد باید از بلایای طبیعی به خداوند متعال پناه ببرند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، انس با کتاب و کتاب خوانی را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: سرانه مطالعه در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر پایین تر بوده و این در حالی است که مسلمانان اهل کتاب و مطالعه هستند و معجزه پیامبر دین ما نیز کتاب است.
حجت الاسلام و المسلمین قریشی ادامه داد: کتاب و کتابخوانی در دین اسلام اهمیت بالایی دارد تا جایی که خداوند به قلم قسم خورده است.
وی با بیان اینکه باید فرهنگ کتابخوانی در جامعه رواج داده شود، اظهار کرد: دین و اهل بیت ما را به مطالعه کتاب دعوت کرده و بر همین اساس توزیع کتاب توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای اخیر یک کار مهم و قابل تقدیر است.
وی با اشاره به اینکه ۲۴ آبان سالروز رحلت علامه طباطبایی است، افزود: ‘ تفسیر المیزان’ این عالم همانندی در دنیای اسلام ندارد و در حوزه های علمیه مورد استفاده قرار می گیرد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا نماز جمعه این هفته ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی و با حضور پر شور مردم در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد.
گفتنی است قبل از نماز جمعه، مردم متدین ارومیه زیارت ازبعید را قرائت کردند.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی