کمک‌رسانی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحسین برانگیز بود
کمک‌رسانی مردم به زلزله‌زدگان کرمانشاه تحسین برانگیز بود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا،  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) یک الگوی بسیار مهم زندگی برای انسان‌ها به خصوص مسلمین محسوب می‌شود.   وی افزود: جامعه امروزی ما نیاز مبرم به پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) به‌ویژه پیامبر […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا،  آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: سیره زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) یک الگوی بسیار مهم زندگی برای انسان‌ها به خصوص مسلمین محسوب می‌شود.

 

وی افزود: جامعه امروزی ما نیاز مبرم به پیروی از سیره ائمه معصومین (ع) به‌ویژه پیامبر گرامی اسلام (ص) دارد؛ چراکه اخلاق نیکو یکی از ضروریت‌های جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

 

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: سال ۵۹ سالروز آزادسازی سوسنگرد است، دوران دفاع‌مقدس دوران سرنوشت‌ساز و حماسه‌ساز ملت ایران بود که در تاریخ کشورمان می‌درخشد.

 

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن روز وقف، افزود: وقف در دین مبین اسلام از جایگاه مهمی برخوردار است که در این عرصه می‌توان به وقف‌های فردی و جمعی اشاره کرد، لذا باید فرهنگ وقف در جامعه به خوبی معرفی و نهادینه شود تا جامعه اسلامی از برکات و اثرات وقف برخوردار باشد.

 

خطیب نمازجمعه زنجان تصریح کرد: آخر ماه صفر، سالروز شهادت امام رضا (ع) است. بسیاری از نعماتی که در کشورمان وجود دارد به دلیل وجود امام رضا ( ع) در ایران است.

 

وی یادآور شد: ۲۹ آبان (اول ماه ربیع‌الاول) روز هجرت پبامبر (ص) از مکه به مدینه است. همچنین ۲۹ آبان‌ماه آغاز هفته بسیج نام‌گذاری شده است، بسیج آثار و برکات زیادی داشته و در عرصه‌های مختلف در پاسداری از انقلاب حضور مهمی داشته است.

 

امام جمعه زنجان یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری، بسیج لشکر انقلاب است، بسیج یک جریان است، فرهنگ بسیج پیشرو بودن در همه عرصه‌ها است، تا زمانی که بسیج است انقلاب اسلامی جریان دارد.

 

آیت‌الله خاتمی افزود: اربعین حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم. از ایران بیش از ۲٫۵ میلیون نفر در این همایش حضور داشتند. اربعین چند درس در خود داشت، نخست زنده بودن منطق امام حسین (ع) پس از چهارده قرن، کربلا به ما درس مقاومت می‌دهد، اربعین به معنای زنده نگه داشتن اهداف شهدا است.

 

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: مراسم اربعین حسینی امسال نیز با شکوه بسیار برای به نمایش گذاشتن فرهنگ حسینی برگزار شد و در این مراسم مردم عراق با هر آنچه که در دست داشتند به زائران عرضه کردند و مهمان‌نوازی خود را به جهانیان نشان دادند.

 

وی در ادامه گفت: در زلزله کرمانشاه بسیاری از هم‌وطنان کشته شدند. خوشبختانه از همان لحظات اول این حادثه، هم‌وطنان زیادی با شور و هیجان زیادی جهت خدمت‌رسانی به مجروحان وارد عمل شدند، کمیته امداد و هلال‌احمر دو ارگان مهم در خدمت‌رسانی محسوب می‌شود که لازم است مردم کمک‌های خود را در این دو ارگان متمرکز کنند.

انتهای پیام