خشونت به عنوان جرم اول جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد
خشونت به عنوان جرم اول جامعه باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی علل و عوامل آن و ارائه راهکار‌های متناسب، خشونت در این استان را پدیده مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: در استان […]

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان با اشاره به اهمیت توجه به آسیب‌های اجتماعی و شناسایی علل و عوامل آن و ارائه راهکار‌های متناسب، خشونت در این استان را پدیده مهم ارزیابی کرده و اظهار کرد: در استان اردبیل خشونت‌های جزئی و سبک متداول است و بهترین راهکار برای حل آن موضوع آموزش و تربیت در خانواده، مدرسه و مجامع عمومی است.

وی اضافه کرد: در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه ۵۰ علت برای خشونت شناسایی و راهکار‌های مختلف ارائه شده است.

این مقام مسئول از جمله علل و عوامل خشونت را علل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، شخصی و روانی، حقوقی و قضایی از قبیل: فقدان مهارت‌های رفتاری، اعتیاد، مصرف مشروبات الکلی، آلودگی صوتی، خودشیفتگی، حسادت، امراض روانی از قبیل وسواس و افسردگی، عدم حضور به موقع و قاطع پلیس در کانون‌های جرم خیز و ضعف اعتقادات دینی و معنویت برشمرد.

معاون رئیس کل دادگستری اردبیل بیان کرد: خشونت به عنوان جرم اول و از آسیب‌های مهم اجتماعی باید مورد توجه جدی مسئولان فرهنگی-اجتماعی، قضایی، انتظامی و اجرایی قرار گیرد.

خدادادی در پایان از مهار خشونت و کاهش آمار خشونت بعد از اجرای برنامه‌های معاونت پیشگیری دادگستری اردبیل و تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی در این خصوص خبر داد.