احیای اراضی دشت «مغان» اولویت دولت است
احیای اراضی دشت «مغان» اولویت دولت است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اکبر بهنامجو ظهر جمعه در بازدید از عملیات اجرایی شبکه زهکشی ناحیه یک اراضی کشاورزی بیله سوار تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از امکانات آب و خاک، ضروری است شیوه‌های نوین آبیاری به کار گرفته شود. وی افزود: دولت به موضوع آبیاری نوین توجه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، اکبر بهنامجو ظهر جمعه در بازدید از عملیات اجرایی شبکه زهکشی ناحیه یک اراضی کشاورزی بیله سوار تصریح کرد: به منظور استفاده بهینه از امکانات آب و خاک، ضروری است شیوه‌های نوین آبیاری به کار گرفته شود.

وی افزود: دولت به موضوع آبیاری نوین توجه ویژه داشته و ترویج آن نیز با جدیت دنبال می‌شود بطوریکه به منظور تشویق کشاورزان تسهیلاتی پیش بینی شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در اراضی کشاورزی شهرستان بیله سوار نیز زمینه آبیاری تحت‌فشار، تسطیح و زهکشی فراهم شده است، ادامه داد: مجموعه این امکانات منجر به بهبود کشاورزی این منطقه خواهد شد.

بهنامجو تأکید کرد: ضروری است کشاورزان نسبت به استفاده بهینه از تسهیلات اعطایی دولت اقدام کرده و در مدیریت مصرف منابع آبی مشارکت داشته باشند.

وی با تأکید به ضرورت تکمیل پروژه‌های زهکشی بدون اتلاف وقت ادامه داد: پروژه‌های زهکشی می‌تواند راندمان تولید را افزایش دهد.

استاندار اردبیل همچنین به تأثیر پروژه‌های آبی در رونق اشتغال مناطق اشاره و تأکید کرد: با افزایش تولید زمینه افزایش زمینه‌های اشتغال نیز تسهیل می‌شود.