طرح های اشتغال زا در استان اردبیل تسهیلات یارانه دار می گیرند
طرح های اشتغال زا در استان اردبیل تسهیلات یارانه دار می گیرند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز جمعه ایرنا ، قاسم رحیمی در جلسه بررسی مشکلات طرح های اقتصادی شهرستان نیر افزود: از فرمانداران شهرستان های استان انتظار می رود در خصوص اعلام طرح های اشتغال زا در قالب شیوه نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ اقدام کنند.او اظهار کرد: بر اساس […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از روز جمعه ایرنا ، قاسم رحیمی در جلسه بررسی مشکلات طرح های اقتصادی شهرستان نیر افزود: از فرمانداران شهرستان های استان انتظار می رود در خصوص اعلام طرح های اشتغال زا در قالب شیوه نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ اقدام کنند.
او اظهار کرد: بر اساس شیوه نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ اعتبار تسهیلاتی اشتغال زا در اختیار بانک های کشاورزی، ملی، سپه، رفاه کارگران، ملت، صادرات، تجارت وتوسعه تعاون قرار گرفته و مسوولان این بانک ها مکلف به پرداخت تسهیلات به متقاضیان مجری طرح های تولیدی و اشتغالزا در استان که از سوی کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری معرفی می شوند، هستند.
وی بیان کرد: نرخ سود بانکی تسهیلات اشتغال زا ۱۸ درصد بوده و به تناسب ارائه تسهیلات به مناطق شهری و روستایی ۲ تا ۷ درصد کارمزد این تسهیلات به صورت یارانه از سوی دولت به بانک ها پرداخت خواهد شد.
رحیمی اظهار کرد: از فرمانداران شهرستان های استان اردبیل انتظار می رود به عنوان متولیان اصلی خوراک دبیرخانه اشتغال را تامین کنند و در زمینه اعلام طرح های اشتغال زا در قالب شیوه نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۶ نیز اقدام کنند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل افزود: طرح های ارائه شده از سوی متقاضیانتا ۲ هفته در کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری بررسی و به بانک های عامل معرفی شوند.
استان اردبیل با نرخ بیکاری ۱۲درصد از جمله استان های سطح اشتغال پایین و بیکاری بالا محسوب می شود و به گفته کارشناسان اجرای طرح های کسب و کار در بخش های توریسم ، صنایع دستی ، صنایع لبنی و صنایع پلاستیک و فلزی در کاهش بیکاری آن بسیار موثر است.
خبرنگار: شهرام اصالت ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۶