استان زنجان پایتخت مشارکتهای مردمی است
استان زنجان پایتخت مشارکتهای مردمی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری، شامگاه پنجشنبه در بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از کلینیک تخصصی مهرانه استان افزود: تجهیزات مدرن و فوق پیشرفته در این کیلینک استقرار یافته که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.وی اظهار کرد: در مورد ظرافت های موجود در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، اسدالله درویش امیری، شامگاه پنجشنبه در بازدید وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از کلینیک تخصصی مهرانه استان افزود: تجهیزات مدرن و فوق پیشرفته در این کیلینک استقرار یافته که با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.
وی اظهار کرد: در مورد ظرافت های موجود در طراحی و ساخت این مرکز به این موضوع نیز باید توجه داشت که طراحی ها و نماهای بخش های کلینیک به مراجعه کنندگان آرامش زیادی را می دهد که باید از دقت دست اندرکاران و توجه آنان قدردانی کرد.
درویش امیری افزود: حس نوعدوستی مشارکت خیرین موجب شده بیماران مختلفی از اقصی نقاط کشور برای انجام درمان به این مرکز مراجعه و تحت درمانهای لازم قرار گیرند.
مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان نیز ادامه داد: انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مهرانه زنجان نماد و آئینه تمام نمای پایتخت شور و شعور حسینی بوده و در این مرکز روزانه ۴۰۰ خیر و داوطلب فعالیت می کنند.
اصغر وثوق افزود: کلینیک رادیوتراپی این مجموعه با استقرار دستگاه‌های فوق پیشرفته که به همت خیران این مجموعه در اوج تحریم خریداری شده است به بیماران سراسر کشور خدمات باکیفیت درمانی ارائه می‌دهد.
مسئول کلینیک تخصصی مهرانه نیز ادامه داد: رادیوتراپی یکی از روشهای درمان سرطان و یا کنترل سلولهای بدخیم به شمار می رود که می تواند همراه با جراحی ، شیمی درمانی و گاهی به تنهایی استفاده شود.
جواد گرانمایه افزود: بر این اساس مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه در سال ۹۳با همت خیرین انجمن خیریه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان استان زنجان اقدام به خرید دستگاه رادیوتراپی (مدل انکور) از شرکت زیمنس آلمان به مبلغ ۴میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کرده است که یکی از پیشرفتهترین دستگاههای رادیوتراپی موجود در ایران است.
وی، با اشاره به پذیرش روزانه بیماران در بخش شیمی درمانی این مجموعه از ابتدای مهر ماه ۹۶ عنوان کرد و گفت که این بخش مجهز به ۴۷ تخت است.
گرانمایه افزود: دومین دستگاه هایپر ترمیای کشور در بخش شیمی‌درمانی مهرانه مسقر شده که یکی از خیران ساکن خارج از کشور با صرف هزینه یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان این دستگاه را خریداری و به این انجمن هدیه کرده است.
وی خاطرنشان کرد: با استقرار مجهزترین دستگا هها در بخش شیمی درمانی این مجموعه نظیر سیستم احضار پرستار و مکاتبه ای بودن این ارتباط بین بیمار و کادر درمان و روش خدمات رسانی پرسنل به مراجعه‌کنندگان انجام می گیرد و بر اساس استانداردهای روز اروپا طراحی شده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، طی مدت ۱۱ سال از زمان آغاز به کار این مجموعه پنج هزار و ۳۰۰ پرونده تشکیل شده و از آذر سال ۹۳ تا اواخر شهریور ۹۶ به پذیرش ۲ هزار و ۳۰۰ بیمار در مرکز رادیوتراپی اقدام و به ارزش ۱۲ میلیارد تومان خدمات به بیماران تحت پوشش ارائه کرده است.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی