حمایت تامین اجتماعی از حادثه ‌دیده ناشی از کار، مشروط به سابقه حق‌بیمه نیست
حمایت تامین اجتماعی از حادثه ‌دیده ناشی از کار، مشروط به سابقه حق‌بیمه نیست

ناصر بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حوادث ناشی از کار و تعهدات این سازمان را شامل، درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و… ذکر کرد.وی یادآوری کرد: به استناد ماده ۶٠ قانون تامین اجتماعی،حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در […]

ناصر بهرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حوادث ناشی از کار و تعهدات این سازمان را شامل، درمان، غرامت دستمزد و برقراری مستمری‌های بازماندگان، ازکارافتادگی کلی و جزئی، غرامت مقطوع نقص عضو و… ذکر کرد.
وی یادآوری کرد: به استناد ماده ۶٠ قانون تامین اجتماعی،حوادث ناشی از کار، حوادثی است که در حین انجام وظیفه و به موجب آن برای بیمه‌شده رخ می دهد.
بهرامی، منظوراز حین انجام وظیفه را تمام اوقاتی عنوان کرد که بیمه‌شده در کارگاه یا موسسات وابسته یا ساختمانها و محوطه آن مشغول کار باشد و یا به دستور کارفرما در خارج از محوطه کارگاه عهده‌دار انجام ماموریتی باشد.
وی با اشاره به وقوع حادثه از منزل تا کارگاه نیز اشاره کرد و گفت: بر این اساس اوقات مراجعه به درمانگاه یا بیمارستان و یا برای معالجات درمانی و توانبخشی و اوقات رفت و برگشت بیمه ‌شده از منزل به کارگاه جزو اوقات انجام وظیفه محسوب می‌شود، مشروط بر اینکه حادثه در زمان عادی رفت و برگشت به کارگاه اتفاق افتاده باشد.
رئیس کمیسیونهای پزشکی تامین اجتماعی استان زنجان ادامه داد: حوادث ناشی از کار، حادثه‌ای است که برای بیمه‌ شده حین اقدام برای نجات سایر بیمه‌شدگان و مساعدت به آنان به وقوع می پیوندد و نیز حادثه ناشی از کار محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: کارفرما نیز موظف است ضمن اقدام برای جلوگیری از تشدید اثرات حادثه، گزارش حادثه را نیز حداکثر مدت سه روز اداری به اطلاع شعبه تامین اجتماعی اطلاع دهند.
بهرامی خاطرنشان کرد: با توجه به تبعات حادثه ازجمله صدمات جسمی و روحی سازمان تامین اجتماعی به عنوان سازمان متعهد در حمایت ازفرد آسیب دیده، تلاش وافری در کاهش میزان حوادث براساس ضریب تکرار و شدت حوادث می کند.
۷۳۲۰/۶۰۸۵
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی