در حاشیه تشییع پیکر شهید مدافع حرم در تبریز / مسئول برگزاری چنین برنامه ای سخیف کیست؟
در حاشیه تشییع پیکر شهید مدافع حرم در تبریز / مسئول برگزاری چنین برنامه ای سخیف کیست؟

اویاقلیق: ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۱/۸/۹۶ : میدان دانشسرای تبریز به سمت خیابان امام مسدود است و پلیس راهور همه خودروها را به سمت خیابان دانشسرا هدایت می کند بدون اینکه هیچ توضیحی در این مورد بدهد به جز اینکه راه مسدود است!! ترافیک سنگینی در مسیر ایجاد شده است که تا مسیر چایکنار کشیده […]

اویاقلیق: ساعت ۱۰/۳۰ دقیقه روز یکشنبه ۲۱/۸/۹۶ : میدان دانشسرای تبریز به سمت خیابان امام مسدود است و پلیس راهور همه خودروها را به سمت خیابان دانشسرا هدایت می کند بدون اینکه هیچ توضیحی در این مورد بدهد به جز اینکه راه مسدود است!! ترافیک سنگینی در مسیر ایجاد شده است که تا مسیر چایکنار کشیده شده و تا آبرسان ادامه دارد.
اتوبوسهای بی آر تی که مثلا شاهراه حمل و نقل درون شهری تبریز به شمار می رود، مسافران را بدون هیچ توضیحی در مسیرهای منتهی به میدان ساعت پیاده می کنند و مردم لب به اعتراض و ناسزاگویی باز می کنند! دولت، نظام، مسئولین و … هیچ کدام از دست اعتراضات لسانی مردمی که از هیچ خبر ندارند، در امان نیستند!!
در این بین پیرزن حدودا ۶۵ ساله را می بینم که راننده اتوبوس او را در میدان شهید بهشتی( چهار راه منصور) پیاده کرده است و راننده می گوید: باید به سمت آبرسان برگردم. پیرزن می گوید: حالا من چطور تا راه آهن بروم ؟! راننده که می خواهد کار خیری انجام بدهد می گوید: کمی پیاده برو و آنطرفتر دوباره سوار اتوبوس شو !! پیرزن با نگاهی طعنه دار راهش را می کشد و می رود!
دوباره مشغول جمع آوری تصاویر از صدها و بلکه هزاران نفر از مردمی می شوم که از اتوبوسها پیاده شده و به سمت میدان ساعت حرکت می کنند. در این حین دختر جوانی که به سمت من می آمد می گوید: این مردم را اتوبوسها پیاده کرده اند ، این مردم برای تشییع نیامده اند! و من می گویم: می دانم ! / پایان داستان

اما در این بین سوالاتی مطرح است: 

پلیس راهور که وظیفه راهنمایی مردم در مسیرهای داخل شهر را دارد ، آیا هیچ اطلاعیه ای در مورد محدودیتهای ترافیکی مرکز شهر صادر کرده است؟

شرکت واحد اتوبوسرانی شهرداری تبریز که وظیفه حمل و نقل مسافران را دارد ، آیا باطلاع مسافران و شهروندان رسانده است که اتوبوسهای این شرکت در روز و ساعات تشییع در چه مسیرهایی خدمت رسانی نخواهند کرد؟

مسئول برگزاری مراسم تشییع شهید کیست؟ آیا هماهنگی و پیش بینی های لازم در این خصوص شده است؟

حقوق شهروندی که آقایان در جلسات و سخنرانیهای خود از آن دم می زنند و صدای ادعایشان گوش عالم و آدم را کر کرده است، در کجای این برنامه قرار دارد؟

آیا شهیدی که جان عزیز خود را تنها ۲ ماه بعد از ازدواجش تقدیم این مرز و بوم و مردم شریف آن کرده است، رضایت به این مسائل دارد؟

لذاست که باید از مسئولین امر خواست حق الناس را محترم بشمارند حتی اگر برای تشییع شهیدی والامقام باشد.

البته در پایان باید بگویم که شهید والا مقام مهندس وحید فرهنگی والا از دوستان حقیر و نویسنده این متن بوده و هست و یقینا راضی به اذیت و آزار رساندن به مردم و شهروندان به بهانه تشییع پیکر او نیست. / والسلام

شهید مرا ببخش / اما شاید خون بر زمین ریخته تو باعث بیداری مسئولان خفته این شهر شود!