اعزام شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جهانی
اعزام شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جهانی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهریار نوبخت دبیر هیئت شمشیربازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه دو تن از شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند گفت: در این زمینه”طاهر عاشوری”جزو نفرات تیم ملی به مسابقات جام جهانی که در شهر”لیدنانو” ایتالیا برگزار می‌شود، در رشته اپه […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛شهریار نوبخت دبیر هیئت شمشیربازی آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه دو تن از شمشیربازان ارومیه‌ای به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند گفت: در این زمینه”طاهر عاشوری”جزو نفرات تیم ملی به مسابقات جام جهانی که در شهر”لیدنانو” ایتالیا برگزار می‌شود، در رشته اپه شرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: این مسابقات از ۲۶ تا ۲۸ آبان ماه برگزار شده و در دو روز نخست، مسابقات انفرادی و در روز پایانی مسابقات تیمی شمشیربازی برگزار می‌شود.

دبیر هیئت شمشیربازی آذربایجان‌غربی افزود: علاوه بر آن مسابقات جام جهانی بانوان در کلاس A. در روز‌های ۱۹ تا ۲۱ آبان برگزار شده و”سکینه نوری”به عنوان یکی از شمشیربازان تیم ملی در مسابقات چین شرکت می‌کند.

نوبخت گفت: از سوی دیگر با توجه به نزدیکی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی و شانس حضور چهار شمشیرباز ارومیه‌ای همانند هادی رضوی‌نیا، طاهر عاشوری، سکینه نوری و الهه قهرمانی در این مسابقات سرنوشت‌ساز که نقش فراوانی در آینده ورزشی آنان دارد، مسئولان باید به این مسئله توجه کرده و وسایل و امکانات لازم برای حضور ورزشکاران استان در مسابقات بین‌المللی را فراهم کنند.

وی با تاکید بر لزوم تامین هزینه‌های آمادگی ورزشکاران ملی‌پوش آذربایجان‌غربی تصریح کرد: از سوی دیگر اختصاص مربیان سطح بالا و ترجیحا خارجی و استفاده از اساتید مجرب برای ارتقاء سطح آمادگی علمی و تخصصی ملی‌پوشان از سایر مواردی است که باید بدان توجه داشت.

دبیر هیئت شمشیربازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال هیئت‌های شمشیربازی در شهرستان‌های استان فعال می‌شود تصریح کرد: هم اکنون تنها در میاندوآب و بوکان، هیئت شمشیربازی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نیز گرفتار مشکلاتی هستند برای مثال در شهرستان بوکان سالن اختصاصی این رشته ورزشی وجود ندارد.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال نیز در شهرستان‌های خوی، مهاباد و به ویژه ماکو که شهرستان مهمی بوده و علاوه بر همجواری با کشور ترکیه، به لحاظ آب و هوایی در شرایط مطلوبی به سر می‌برد، هیات شمشیربازی راه‌اندازی شود.

وی افزود: صدا و سیما نیز باید مسابقات ورزشی را به طور عادلانه پخش کرده و تنها به پخش بازی‌های توپی بسنده نکند.