برخی مجالس روضه‌خوانی اردبیل مطلوب نیست/غلو آفت شعر عاشورایی
برخی مجالس روضه‌خوانی اردبیل مطلوب نیست/غلو آفت شعر عاشورایی

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه کنگره شعر عاشورایی به میزبانی اردبیل تصریح کرد: برخی مجالس روضه‌خوانی را فقط می‌توان با صفت افتضاح توصیف کرد. وی افزود: اگر فردی قدرت روضه‌خوانی داشته باشد نیازی به ابداع و یا اضافه کردن مسائل غیرواقع […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عاملی بعدازظهر سه‌شنبه در مراسم اختتامیه کنگره شعر عاشورایی به میزبانی اردبیل تصریح کرد: برخی مجالس روضه‌خوانی را فقط می‌توان با صفت افتضاح توصیف کرد.

وی افزود: اگر فردی قدرت روضه‌خوانی داشته باشد نیازی به ابداع و یا اضافه کردن مسائل غیرواقع نیست و در برخی مواقع مشاهده می‌شود که در روضه‌خوانی‌ها به اصول لازم توجه نمی‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان تأکید کرد: این در حالی است که دشمن به شدت عملکرد مداحان و شعرا را رصد کرده و هر گونه رفتار نادرست را سریعاً مایه تمسخر قرار می‌دهد.

امام‌جمعه اردبیل مداح و شاعر نابلد و حتی عالمی که به تکالیف خود واقف نیست را آفت بزرگ فرهنگی دانست و افزود: لازم است رفتارها در مداحی و شعر منطبق بر اصول باشد.

عاملی با بیان اینکه شعر این قدرت را دارد که به مراتب بیشتر از یک منبر اثرگذار باشد، اضافه کرد: شعر عاشورایی می‌بایست مضمون و عزت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع غلو در شعر عاشورایی مشاهده می‌شود، تأکید کرد: چنین موضوعی در شعر عاشورایی آفت است و لازم است شعرا و مداحان به جد از آن پرهیز کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه جهانیان شیفته اندیشه امام حسین (ع) هستند و هنر امام حسین (ع) این بود که یک رهبر را تعریف کرد، به ضرورت توجه به مفهوم ولایت در شعر عاشورایی تأکید کرد.

عاملی با اذعان به اینکه دشمن نمی‌تواند به دین و اهل بیت (ع) خدشه وارد سازد؛ اضافه کرد: امروز مسئولیت خطیر ما حفظ دین از آفت‌ها است.