وقف قرآنی در زنجان تقویت شود
وقف قرآنی در زنجان تقویت شود

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر جنتی ظهر سه شنبه در جمع مدیران استان زنجان، افزود:طی هفت ماهه سالجاری شش وقف در استان زنجان ثبت شده است که این تعداد وقف در شان استان نیست و باید بیشتر از این باشد. وی اظهار کرد: این تعداد وقف ثبت […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از  خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر جنتی ظهر سه شنبه در جمع مدیران استان زنجان، افزود:طی هفت ماهه سالجاری شش وقف در استان زنجان ثبت شده است که این تعداد وقف در شان استان نیست و باید بیشتر از این باشد.

وی اظهار کرد: این تعداد وقف ثبت شده در بخشهای تعزیه خوانی و قرآن بوده است ولی باید تعداد وقف در استان تقویت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  با بیان اینکه وقف در حوزه قرآنی در استان زنجان تنها ۲ درصد است ، گفت: باید وقف قرآنی در زنجان تقویت شود و هریک از این موقوفات با نیات متفاوتی وقف شده اند که اداره کل اوقاف و امور خیریه براساس نیات واقفان عمل می‌کند.

جنتی تاکید کرد:  وقف یک سنت حسنه است و باید جایگاه واقعی وقف در جامعه تقویت شود و ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است و اداره کل اوقاف در چهار حوزه کاری موقوفات، شناسایی، احیاء، افزایش بهره وری و اجرای نیات واقفان فعالیت می کند.

وی افزود: رسانه ها نسبت به ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنند و حفظ و نگهداری از موقوفات به عنوان یک اصل مهم باید مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد و فرهنگ وقف به عنوان یک اصل مهم تقویت شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: باید رسانه ها فرهنگ وقف را در جامعه ترویج بدهند و این وقف ها به سمت وقف های قرآنی و اشتغال باشد چرا که وقف در حوزه قرآنی بسیار کم است.