شماری از ولادت ها خارج از مراکز بهداشتی رخ می دهد
شماری از ولادت ها خارج از مراکز بهداشتی رخ می دهد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ثبت وقایع حیاتی به ویژه ولادت به هنگام در برنامه ریزی های آماری نقش اساسی دارد و در چند سال گذشته اقداماتی برای تحقق این مهم در کشور انجام گرفته است.سید علی شفیعی روز سه شنبه در این ارتباط به خیرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۹۸/۹۷ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، ثبت وقایع حیاتی به ویژه ولادت به هنگام در برنامه ریزی های آماری نقش اساسی دارد و در چند سال گذشته اقداماتی برای تحقق این مهم در کشور انجام گرفته است.
سید علی شفیعی روز سه شنبه در این ارتباط به خیرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۹۸/۹۷ درصد ولادتهای این استان در مهلت قانونی به ثبت می رسد اما مواردی از قبیل تاخیر در اعلام واقعه ولادت از سوی والدین و تعلل انتخاب نام از سوی آنها امکان ثبت ۱۰۰ درصدی را ناممکن می کند.
وی اظهار کرد: بر این اساس تعداد کل واقعه ولادت ثبت شده این استان طی هفت ماه امسال برابر با ۱۲ هزار و ۲۴۵ واقعه بود،که مدت مشابه سال قبل برابر با ۱۲ هزار ۲۲۳واقعه بود و افزایش ناچیزی را نشان می دهد.
شفیعی خاطرنشان کرد: شمار ولادت ثبت شده تا یکسال پس از وقوع در مدت یاد شده برابر با ۱۲ هزار و ۱۹۵ واقعه می باشد که مدت مشابه سال قبل برابر با ۱۲ هزار و ۱۵۰ واقعه بوده است.
وی بیان کرد: تعداد ولادت ثبت شده در مهلت قانونی هفت ماه امسال نیز برابر با ۱۲ هزار و ۷۰ واقعه بود که مدت مشابه سال قبل برابر با ۱۲ هزار ۶۴ واقعه است.
مدیرکل ثبت احوال استان زنجان ادامه داد: شمار واقعه ثبت شده روزانه ولادت در مدت یاد شده به طور متوسط برابر با ۵۷ واقعه ولادت بوده و می توان گفت به طور تقریبی از هر ۲ ساعت پنج واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ولادت پسر و دختر در هفت ماهه امسال به ترتیب ۶ هزار و ۳۶۰ و پنج هزار و ۸۸۵ واقعه بوده و علاوه بر آن نسبت جنسی پسر به دختر در همین بازه زمانی ۱۰۸ است، یعنی به ازای ثبت تولد هر ۱۰۰ دختر تولد ۱۰۸ پسر به ثبت رسیده است.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا، در مدت یاد شده به ترتیب ولادت سه هزار و ۷۸۸ دختر و پسر در مناطق روستایی و هشت هزار و ۴۵۷ ولادت در شهرها به وقوع پیوسته است.
تعداد کل واقعه ولادت ثبت شده این استان در سال گذشته ۲۰ هزار و ۵۳۴ واقعه است که این میزان در مدت مشابه سال قبل ۲۱ هزارو ۳۶۷ واقعه بود.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش