آرزوی خیلی ها: بازی تراختور در لیگ دسته یک!
آرزوی خیلی ها: بازی تراختور در لیگ دسته یک!

اویاقلیق: ازنیم فصل دوم سال قبل، بارها متذکر شدیم که بعضی ها تاب تحمل تیم تراختور و هوادارانش در لیگ برتر را ندارند و در صددند تا این تیم را به لیگ یک و به باتلاقی عودت دهند که قبلا هشت سال تمام در آن تقلا کرده بود. این پروسه با عملکرد مدیریت تیم و […]

اویاقلیق: ازنیم فصل دوم سال قبل، بارها متذکر شدیم که بعضی ها تاب تحمل تیم تراختور و هوادارانش در لیگ برتر را ندارند و در صددند تا این تیم را به لیگ یک و به باتلاقی عودت دهند که قبلا هشت سال تمام در آن تقلا کرده بود.

این پروسه با عملکرد مدیریت تیم و عوامل فدراسیون که منجر به محرومیت تیم از جذب بازیکن در دو نیم فصل متوالی شد، ظاهر گردید و بعد از آن نیز با توجه به بی تفاوتی و سوء مدیریت تیم در خصوص حفظ بازیکنان موجود تیم دوام یافت.

اما آنچه که باعث عدم موفقیت راحت «بعضی ها» و مانعی بزرگ در اجرائی شدن پروسه دسته یکی کردن تیم اول فوتبال آذربایجان میشود، هوادان میلیونی این تیم بوده و انشاء الله نیز خواهند بود ، و الا این تیم هم مثل ماشین که منبع درآمدی برای بعضی ها شده بود، از همین نیم فصل کاندیدای بلامنازع سقوط به دسته یک بحساب می آمد!

اگر زمانی «بعضی ها» میخواستند که تراختور پرشورها به لیگ دسته یک سقوط کند، حالیا «خیلی ها» میخواهند که این تیم مردمی که بعنوان نماد هویت و فرهنگ مردم آذربایجان تلقی میشود، نه تنها شرش را از لیگ برتر کم کند، بلکه سر به تنش هم نباشد!

اگر زمانی، بدخواهان باصطلاح تهرانی و رقبای سنتی ، توان تحمل این تیم را نداشتند، امروزه نتنها آن «بعضی ها» بلکه خیلی ها آرزویشان عدم موفقیت تراختور که هیچ، بلکه خواهان حضور آن در لیگ دسته یک هم نیستند!!

دایره دشمنان تراختور در سایر نقاط کشور، ثابت هم باشد در منطقه آذربایجان و در بین خودیها، بیش از پیش «گسترش» یافته و من باب مثال شامل وارثان ماشین نیزشده است که در این مورد قبلا نکاتی ذکر شده که نیاز به توضیح نیست.

علی ای حال، از بخت بد ، حوادث و اتفاقات ناخواسته نیز بنفع بدخواهان خودی و نخودی تیم محبوب مردم آذربایجان است،
از مصدومیت بازیکنان بگیرید تا محرومیت حاصل از شوخی های بزرگان تیم با کوچکان! که بهانه ای میشود برای سلاخی تیم توسط بدخواهان صاحب قدرت درکمیته اخلاق قلیان کشی و غیره و غیره!!

با همه ناملایمات و دشمنی هائیکه از سوی بدخواهان و دشمنان متوجه تیم تراختور میشود، همه امیدهای علاقمندان این تیم به هواداران پرشور این تیم بسته شده که در ورزشگاهها و نیز در رسانه ها از تیمشان حمایت میکنند و در راههای پرپیچ و خم ، آنرا به جلو هول میدهند. و اگر نبودند این چنین هواداران پرشعور، نه کارخانه تراکتورسازی در تبریز مانده بود و نه تیمی به نام تراختور !!!

سخن نسنجیده ای نگفت سرمربی کم حرف تراختور که: اگر این هواداران نبودند، تیم تراختور از بین رفته بود!

…….و اکنون نیز برای حفظ تیم تراختور و تداوم سربلندی این تیم مردمی ، به حمایت بی دریغ هواداران پرشور و شعور نیاز است، و الا با این بادهای سمی که ازجانب بدخواهان تراختور و در اصل، بدخواهان آذربایجان بسوی این تیم میوزد، دیری نمیگذرد که دشمنان این تیم و هوادارانش به جشن و پایکوبی -جالمان- میپردازند!

بهوش باشیم که باتوجه به محدودیتها و محرومیتها، هر انتقاد نابجا از بازیکنان و شیوه بازی آنها «خودزنی» محض است!

شکرخدا که بازیکنان فعلی، بی غل و غش بازی میکنند و آنچه در توان دارند بکار میگیرند و همین برای ما کافی است!

انصافا، مقایسه کنید بازی این جوانان میدان ندیده را با بازی بازیکنان تماما ستاره و کهکشانی سال پیش!

تمنای ما ازتیم محبوبمان بازی«تهاجمی»بوده و نه «تسلیمی» و این تراختور باجوانان کم تجربه اش ، از قبل نه تسلیم پرسپولیس شدند و نه تسلیم پارس جم. بلکه متهورانه وشجاعانه به پیش رفتند!

مواظب زمزمه های بدخواهان باشیم که میخواهند ما را دلسرد کنند. از هرگونه شعار و نوشته ایکه موجب رنجش خاطر بازیکنان و عوامل میدانی تیم شود، جدا پرهیز کنیم که خودکشی جایزنیست!

بامید موفقیت تراختور و سربلندی پرشورها…..

یاشاسین تراختور!
یاشاسین آذربایجان!

 

یادداشت از: ساوالان- اردبیل