قورباغه ات را قورت بده
قورباغه ات را قورت بده

اویاقلیق: چند روزی بود که حال و هوای دانشگاه فضای پرنشاطی به خود گرفته بود و امروز بنای برقراری زنگ حساب و کتاب برای دو نماینده پر سر و صدای آذربایجان در مجلس شورای اسلامی در یک محیط علمی فراهم شده بود. اما در میانه چرتکه انداختن دانشگاه برای حسابرسی عملکرد این دو نماینده، جناب […]

اویاقلیق: چند روزی بود که حال و هوای دانشگاه فضای پرنشاطی به خود گرفته بود و امروز بنای برقراری زنگ حساب و کتاب برای دو نماینده پر سر و صدای آذربایجان در مجلس شورای اسلامی در یک محیط علمی فراهم شده بود.
اما در میانه چرتکه انداختن دانشگاه برای حسابرسی عملکرد این دو نماینده، جناب دکتر پزشکیان با اعلام عدم رضایت نماینده رهبری در استان که با پیامک به طرفین مناظره ارسال شده بود، جلسه را ترک می کنند و بواقع آب سردی بر پیکره جوانان و اهالی رسانه می ریزد.

در مورد لغو جنجالی این مناظره چند مطلب قابل طرح است:
۱. اولین محل بحث و نقد در این ماجرا ورود شتابزده نماینده رهبری به این ماجرای دانشجویی است. اگر پیامک حجت الاسلام آل هاشم یک دستور رسمی و لازم الاجراست، همانگونه که ایشان تلویحا علت مخالفت خود با برگزاری مناظره را احتمال درگیری بین برخی از شرکت کنندگان در جلسه عنوان کرده اند؛ چرا بصورت پیامک و نه بصورت یک نامه رسمی درخواست خود را اعلام کرده اند؟!
تنزل دادن دستورات مهم امنیتی به ارسال پیامک و التماس دعا برای داشتن ظرفیت فهم امنیتی چه منافعی در پی خواهد داشت که نماینده رهبری این چنین خود را هزینه کردند؟!

از طرف دیگر مگر مسئولیت جلوگیری از درگیری های احتمالی بر عهده معاونت سیاسی استانداری نیست که امام جمعه شهر در جایگاه سخنگوی استانداری وارد عمل شده است؟!
احتمال درگیری در چنین مناظراتی چندان سابقه ای در تبریز نداشته است و اگر بنا بر جلوگیری از به خشونت کشیده شدن ماجرای دانشجویی مطالبه گری و روشنگری است، چرا بجای رصد متخلفین، دانشجویان را به دره کُشنده انزوای سیاسی هُل می دهند؟!

اگر بنا بر ایجاد کرسی های آزاد اندیشی است، باید هزینه بالابردن آستانه تحمل در بین گروه های مختلف مردم و بالاخص قشر دانشجو را بپذیریم. سوال از حضرت حجه الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم این است که غیر از فضاهای دانشگاهی مگر جای دیگری برای فرهنگ سازی جهت فرهنگ مناظره و حساب و کتاب آنلاین ادعاها و مَنیّت ها وجود دارد؟!
این اقدام دکتر آل هاشم مصداق و نماد بی اعتمادی مسئولین ارشد استانی نسبت به قشر دانشجو و فرهیخته دانشگاهی است.

🔹حال که حباب اعتماد به دانشجویان و جوانان این چنین مفتضحانه ترکیده است، چرا برای روشنگری ملت خودتان و در یک محیط کاملا پاستوریزه و هموژنیزه مناظره را برقرار نمی کنید؟!
واقعا اگر حضرات نگران امنیت روانی و فیزیکی دانشجویان و فعالین اجتماعی و اهالی رسانه هستند چرا در طول این سالها بجای خفه کردن تریبون دانشجویی، خودشان عهده دار حساب و کتاب مصاحبه های فله ای و برخا توهین آمیز نشده اید؟!
سوال مان از نماینده رهبری در این قضیه این است که با لغو مناظره امروز آیا هیجان انباشته ی دانشجویی و رسانه ای برای فهم صحت و سقم نبرد تریبونی حضرات فرو خواهد نشست؟
بالاخره ادعاهای طرفین چگونه در محک نقد و بررسی علمی و فنی میزان صحت و سقم آنها معلوم خواهد شد؟
اگر بناست که به خاطر اختلاف سلیقه ها وحدت ملی و بومی خدشه دار نشود، باید از آل هاشم این سوال را مطالبه کرد که چرا برای استحکام پایه های وحدت اجتماعی نورافکن روشنگری را خاموش می کنند؟!
۲. روی دیگر سخن با دکتر پزشکیان است که پیامک خصوصی نماینده رهبری را منتشر کرده اند. ایشان در جواب این سوال که چرا دیروز توصیه حجت الاسلام آل هاشم را رسانه ای نکرده اند گفته اند که به احترام دانشجویان در جلسه حاضر شده اند!
یاللعجب!!!
این چه مدل حرمت نهادن به دانشجویانی است که با شور و شوق فراوان برای شنیدن صحبت های طرفین در جلسه حاضر شده و با سرخوردگی از توصیه حجت الاسلام آل هاشم جلسه را ترک کردند؟
چرا پزشکیان بجای پاسخ دادن به ادعاهایش، پیامک نماینده رهبری را سپری جهت فرار از شور و شوق مطالبه گری دانشجویان قرار دادند؟!
باید از مدرس نهج البلاغه این را سوال کرد که از کجای نهج البلاغه خلف وعده کردن و قائم شدن پشت پیامک توصیه ای نماینده رهبری توجیه می شود؟!
آیا نهج البلاغه فقط در اموری به کار می آید که جناح مقابل را در سنگر خوارج نشان دهد؟!
باید از دکتر پزشکیان سوال کرد که بالاخره دانستن حق مردم است یا فقط شنیدن پرخاش و پنجه کشیدن بر چهره نظام و نا امید کردن و عقیم کردن روحیه مطالبه گری جوانان و دانشجویان حق مسلم ملت شهیدپرور است؟!

آقای پزشکیان لطفا برای یکبار هم که شده قورباغه ات را قورت بده و بجای خطابه ، شعر و مغالطه، پاسخگوی گفته هایت باش.