آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در مشگین شهر
آغاز طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در مشگین شهر

رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر روز دوشنبه در آئین افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان هر سال از اول آبان تا پانزدهم آذر به اجرا در می آید.علی احمدیان افزود: در این طرح کودکان سه تا ۶ ساله در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار از جمله مهدهای کودک ، مراکز […]

رئیس اداره بهزیستی مشگین شهر روز دوشنبه در آئین افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: طرح غربالگری بینایی کودکان هر سال از اول آبان تا پانزدهم آذر به اجرا در می آید.
علی احمدیان افزود: در این طرح کودکان سه تا ۶ ساله در ۲۰۰ پایگاه ثابت و سیار از جمله مهدهای کودک ، مراکز پیش دبستانی و خانه های بهداشت در این شهرستان بصورت رایگان مورد معاینه قرار می گیرند.
محمد معیت ، اپتومتریست مشگین شهری نیز گفت: آمبیلوپی نوعی اختلال بینایی است که ممکن است در یک و یا هر ۲ چشم دیده شود که بهترین زمان تشخیص و درمان این بیماری سنین سه تا ۶سال می باشد.
وی تصریح کرد: در بیشتر مواقع آمبیلوپی هیچ علامتی ندارد و ساختمان چشم کودک کاملا سالم به نظر می‌رسد و از این رو خانواده‌ ها به جهت عدم آگاهی از طرح‌ پیشگیری از تنبلی‌ چشم استقبال چندانی نمی‌ کنند که در صورت عدم تشخیص به موقع تنبلی‌ چشم منجر به نابینایی‌ فرد می‌ شود.
وی به خانواده ها توصیه کرد حتما در زمان اجرای طرح با مراجه به مراکز در نظر گرفته شده از سلامت کودکان خود اطمینان حاصل کنند.
مشگین شهر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
۷۱۱۷/۶۰۱۸