اعزام مبلغین به عراق برحسب نیاز موکب ها است
اعزام مبلغین به عراق برحسب نیاز موکب ها است

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیته فرهنگی و آموزشی در ستاد اربعین استان زنجان سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: در این راستا این سازمان برنامه ریزی لازم را در دستور کار دارد.  وی اظهار کرد: اقدامات فرهنگی قبل از اعزام، در زمان اعزام یعنی در مرز و بعد […]

حجت الاسلام مسعود صفی یاری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کمیته فرهنگی و آموزشی در ستاد اربعین استان زنجان سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: در این راستا این سازمان برنامه ریزی لازم را در دستور کار دارد. 

وی اظهار کرد: اقدامات فرهنگی قبل از اعزام، در زمان اعزام یعنی در مرز و بعد از اعزام انجام  می شود و از تمامی ظرفیت‌های موجود استان زنجان در بحث مسائل فرهنگی اربعین استفاده خواهیم کرد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است که این اصول فرهنگی باید در کلان برنامه‌ریزی شود.

صفی یاری با بیان اینکه زیارت امام حسین (ع) جایگاه متعالی دارد، افزود: در روایت نقل شده زیارت سید الشهداء اوج برکات و مایه مباهات است بنابراین باید اهتمام جدی بر زیارت اربعین داشت. 

وی گفت: اوج برنامه های معنوی و فرهنگ دینی در پیاده روی اربعین خود را نشان می دهد که هر سال با شکوه برگزار می شود و در چند سال اخیر برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین عزت و اقتدار و ارادات شیعیان را به نمایش گذاشته است. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ابراز کرد: در استان زنجان اعزام مبلغ و مبلغه به عراق بر حسب نیاز موکب ها خواهد بود و ۱۰ نفر مبلغ به موکب ها اعزام می شوند. 

صفی یاری افزود: در بخش سیاست‌های اجرایی تقویت همگرایی، تقویت انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان و مذاهب، محور قرار گرفتن مسائل اساسی جهان اسلام، رعایت حداکثری آداب زیارت اربعین و رعایت سنت‌ها و ارزشهای دولت و ملت عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یاد آورشد: در بخش موکب‌ها ما در کنار موکب‌های تدارکاتی برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا خواهیم کرد و موکب ها در دو بخش خدماتی و فرهنگی در خدمت زائران اربعین خواهند بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: هم‌افزایی کمیته‌ها در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود بنابراین نیاز است تا این کمیته‌ها در کنار هم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تلاش کنند.

صفی یاری افزود:هیچ هیئت مذهبی در استان زنجان مجوز اعزام زائر به سامرا را ندارد و ما مجوزی را صادر نکرده ایم و نمی کنیم. 

وی ابراز کرد: باید در زیارت اربعین اخلاق زیارت، الگو سازی، حقوق  و احترام میزبان مورد تاکید قرار گیرد. 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: باید رفتار عزاداران حسینی در عراق طوری باشد که مردم عراق مورد تکریم قرار بگیرند که در راستای تحقق این امر مهم مدیریت و برنامه ریزی ها و ساماندهی های لازم با هیئت های مذهبی انجام گرفته است. حضور باشکوه و با عظمت مردم در اربعین حسینی یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی  است و در این میان باید این حضور توام با اخلاق و عرفان باشد. 

صفی یاری تصریح کرد:  مردم با حضور پررنگ خود در اربعین حسینی ارادت خود را به اهل بیت (ع) نشان می دهند و اقتدار و عظمت شیعه را به دشمنان نشان می دهد. 

وی یاد آورشد: اربعین سالار شهیدان باید هر سال پررنگ تر از سال گذشته برگزار شود و درراستای تحقق این امر مهم مدیریت لازم باید در دستور کار قرار گیرد.