محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص مرمت پل تاریخی باراندوز افزود: به منظور مرمت پل تاریخی باراندوز ارومیه تاکنون از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای اتمام عملیات مرمت ۲۵۰ میلیون تومان نیز هزینه شود. وی گفت: پل باراندوز در دهه ۷۰ به […]

محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درخصوص مرمت پل تاریخی باراندوز افزود: به منظور مرمت پل تاریخی باراندوز ارومیه تاکنون از محل اعتبارات استانی و ملی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده که پیش‌بینی می‌شود برای اتمام عملیات مرمت ۲۵۰ میلیون تومان نیز هزینه شود.

وی گفت: پل باراندوز در دهه ۷۰ به طور کامل مرمت شده بود ولی بدلیل عدم بستر سازی مناسب در سال ۹۳ تخریب شد که با پیگیری اعتبارات لازم برای مرمت این پل و با تخصیص بخش اول اعتبارات آن، عملیات مرمت از سال ۹۵ آغاز شده و مرمت پل ادامه دارد.

فتحی ادامه داد: جریان شدید آب رودخانه باراندوز موجب کندی عملیات مرمتی طی سال شده است.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در خصوص مراحل مرمت و اقدامات انجام شده توسط این اداره کل تصریح کرد: بخش‌های اصلی پل پی سازی و بسترسازی شده و براساس الگوهای تاریخی و مستندات موجود، بازچینی پل مذکور انجام شده است.

وی با بیان این که روند عملیات مرمت پل باراندوز در حال انجام است، اظهار کرد: اجرای طاق اصلی و پایه‌های سنگی پل انجام شده است و اجرای عرشه پل باقی مانده که در حال انجام است.

فتحی با اشاره به وجود کارخانه شن و ماسه در اطراف پل باراندوز بیان کرد: با مکاتبات انجام شده از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان، مقررشده که تا ۵۰۰ متر از بالادست و پایین دست رودخانه برداشت شن و ماسه انجام نشود تا بستر این پل تاریخی دچار تغییر و ریزش نشود.

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا؛ پل رودخانه باراندوز ارومیه در مسیر جاده اشنویه و در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مرکز استان قرار گرفته و با ۶ دهنه یکی از پل‌های مهم و زیبای استان به شمار می‌رود.

این پل در سال ۷۹ با شماره ۳۴۷۶ به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام