نشست فصلی روحانیون مستقر آذربایجان غربی در ارومیه آغاز شد
نشست فصلی روحانیون مستقر آذربایجان غربی در ارومیه آغاز شد

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، این نشست هر فصل در استان برگزار می شود و هدف از آن آسیب شناسی تبلیغی و بررسی شیوه های نوین در امر تبلیغ است که امسال این نشست پیش از ظهر دوشنبه با حضور ۱۱۰ روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی آذربایجان غربی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، این نشست هر فصل در استان برگزار می شود و هدف از آن آسیب شناسی تبلیغی و بررسی شیوه های نوین در امر تبلیغ است که امسال این نشست پیش از ظهر دوشنبه با حضور ۱۱۰ روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی آذربایجان غربی در ارومیه به مدت دو روز آغاز بکار کرد.

مسئول اعزام روحانیان مستقر تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در این همایش با اشاره به اهمیت تبلیغ، اظهار داشت: این همایش با هدف دانش افزایی روحانیان و آشنایی با شیوهای نوین برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام محمد رضایی با بیان اینکه این همایش با دغدغه کارآمدی هر چه بیشتر بحث تبلیغ در مناطق روستایی طرح ریزی شده است، گفت: این همایش در دور روز و با حضور ۱۱۰ نفر برگزار می شود و در این دوره افزون بر دانش افزایی و بررسی شیوه های نوین تبلیغ مسائل مربوط به حوزه آب و پرهیز از اسراف نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مسئول اعزام روحانیان مستقر تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با تأکید بر توجه مبلغان به امر دانش افزایی تبلیغ و شیوه های تبلغی، ابراز کرد: امروز در کنار تهاجم فرهنگی غرب امر منبر و تبلیغ اهمیت دو چندانی پیدا کرده است تا در برابر این شبیخون فرهنگی بتوان ایستاد.

وی با اشاره به بحث آشنایی با موضوعات روز و مسائل اجتماعی، تصریح کرد: تلاش می شود در این دوره آگاهی های روز اجتماعی و نیازهای به روز نبلیغ تبیین و در اختیار مبلغان قرار گیرد تا روحانیان در مواجهه با موضوعات جدید توان پاسخ مناسب را داشته باشند.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه ارتقای توانمندی علمی و تبلیغی یک ضرورت برای مبلغان است و لازم است مبلغان دینی با شرایط روز زمانی منطبق باشند تا بتوانند تبلیغی تاثیر گذار داشته باشند، گفت: تبلیغ دین یک توفیق و ضرورت اجتماعی است.

وی با تقدیر از حضور مبلغان دینی مستقر در استان در این همایش فصلی دانش آفزایی، افزود: هر چه تبلیغ دین قدرتمند تر باشد شاهد ترویج خوبی ها در میان مردم و جامعه اسلامی خواهیم بود، از این رو از زحمات تبلیغی مبلغان قدر دانی می کنیم.