شفاف‌سازی مهم‌ترین موضوع در حسینیه اعظم زنجان است
شفاف‌سازی مهم‌ترین موضوع در حسینیه اعظم زنجان است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمدجواد غم‌پرور شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با هیئت امنای حسینیه اعظم با اشاره به اینکه سه سرفصل فرهنگی، عمرانی و مدیریتی برای فعالیت‌های این مجموعه تعریف شده است، اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد کارها در حوزه عمرانی، ۲۵ درصد […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، محمدجواد غم‌پرور شامگاه یکشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با هیئت امنای حسینیه اعظم با اشاره به اینکه سه سرفصل فرهنگی، عمرانی و مدیریتی برای فعالیت‌های این مجموعه تعریف شده است، اظهار کرد: ۴۵ تا ۵۰ درصد کارها در حوزه عمرانی، ۲۵ درصد فرهنگی و ۲۰ درصد نیز در بخش مدیریتی است و خوشبختانه همه مسائل مالی این مجموعه از طریق سامانه مربوطه انجام می‌شود که بسیار شفاف است.

وی با یادآوری اینکه حسینیه اعظم زنجان یک حساب بانکی دارد که برای هزینه‌کرد همه وجوهات جاری فرهنگی و عمرانی بخش‌هایی مشخص شده و هزینه‌کرد نیز دقیقا بر همان اساس انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: هر سال مردم بنا به اعتقادات و ارادتی که به امام حسین (ع) دارند، وجوهاتی را به حسینیه اعظم زنجان اهدا می‌کنند که امسال ۹۰۰ گوسفند در قالب نذر نیابتی اهدا و در همین بخش پول ۵۰۰ گوسفند از سایر استان‌ها به حساب واریز شد.

غم پرور با بیان اینکه ما هر سال شاهد افزایش مشارکت مردم بوده‌ایم، افزود: این حضور حاکی از اعتماد مردم بوده و دلیل اصلی این اعتماد نیز این است که مردم به عینه کارهایی را که در این حوزه صورت گرفته است، به صورت شفاف می‌بینند.

آماده هرگونه همکاری با مجموعه حسینیه اعظم زنجان هستیم

همچنین سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه در سخنان خود در خصوص ارائه بیلان توسط حسینیه و زینبیه اعظم زنجان جسارت شده است، تاکید کرد: این شورا آماده همکار هرگونه همکاری با مجموعه حسینیه اعظم زنجان در بخش‌های مختلف است.

سجاد خدایی با بیان اینکه در برخی موارد نبود اطلاع‌رسانی کافی و وافی به مردم باعث ایجاد شبهه شده و وقتی این شبهات زیاد می‌شود، شکاف بین مردم و دین به وجود می‌آورد، افزود: یکی از وظایف و اهداف ما بحث ترویج مباحث دین‌داری است.

وی با اشاره به اینکه اگر شفاف‌سازی در کارمان باشد و همه کمک کنیم تا عموم به این اطلاعات دست پیدا کنند، مردم نیز با رغبت بیشتری در این امور مشارکت می‌کنند، تصریح کرد: اما باقی ماندن این شبهات تبعات زیادی دارد و چه بسا امروز سئوالات زیادی در این زمینه مطرح است. ما هم معتقدیم داخل عوام این مسائل وجود دارد لذا باید دست به دست هم دهیم و تفکر مردم را با ارایه کارهای زیربنایی اصلاح کنیم.

خدایی با بیان اینکه بی‌شک زحماتی که هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان تا به امروز متقبل شده‌اند در همه زمینه‌ها قابل تقدیر است، اظهار کرد: اعضای شورای پنجم با توجه به حمایت‌هایی که صورت گرفت و مردم با آگاهی خوبی نسبت به انتخاب کاندیدای مورد نظرشان اقدام کردند تا امروز شاهد یک بدنه کارشناسی قابل قبولی در شورای شهر زنجان نسبت به ادوار گذشته باشیم.

وی با ارائه گزارش از عملکرد چندماهه شورای شهر زنجان، ادامه داد: اگر همه تجارب در راستای خدمت به مردم باشد، شاهد یک دوره طلایی در زنجان خواهیم بود و این تجارت امروز می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری مذهبی و مباحث اقتصادی با همکاری مجموعه حسینیه اعظم زنجان نمود داشته باشد، لذا در خصوص توسعه حسینیه اعظم زنجان هر چه در توان داریم، دریغ نخواهیم کرد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه برای سال آینده برنامه‌هایی را در رابطه با طرح جامع امنیت و هدایت ترافیکی ایمن و روان در دستور کار داریم، ادامه داد: علاوه بر این، همایش سرمایه‌گذاری در زنجان را نیز باید به این برنامه‌ها اضافه کرد که در این راستا با انجمن زنجانی‌های مقیم تهران نیز هماهنگی‌های لازم را صورت خواهیم داد. در حال حاضر بالغ بر ۸۰۰ تا ۹۰۰ مدیر زنجانی در اقصی‌نقاط کشور مشغول خدمت هستند و آبرومندانه کار می‌کنند و برای زنجان اعتبار کسب کرده‌اند که باید از ظرفیت این افراد هم استفاده کنیم.