۶۰ دهنه آب معدنی استان اردبیل در انتظار سرمایه گذاران
۶۰ دهنه آب معدنی استان اردبیل در انتظار سرمایه گذاران

اصغر سلیمان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵ دهنه آب گرم و ۳۵ دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که سالانه پذیرای هزاران گردشگر تابستانی و زمستانی است.وی به ویژگی ممتاز آب‌های گرم استان نظیر ‘گاومیشگلی’سرعین با بیشترین دبی آب، ‘قینرجه’مشگین شهر با بالاترین دما و ‘قوتورسویی’مشگین […]

اصغر سلیمان زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۷۵ دهنه آب گرم و ۳۵ دهنه آب سرد در استان اردبیل وجود دارد که سالانه پذیرای هزاران گردشگر تابستانی و زمستانی است.
وی به ویژگی ممتاز آب‌های گرم استان نظیر ‘گاومیشگلی’سرعین با بیشترین دبی آب، ‘قینرجه’مشگین شهر با بالاترین دما و ‘قوتورسویی’مشگین شهر به عنوان اصیل‌ترین آبگرم شناخته شده در دنیا اشاره کرد گفت: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ۱۱ دهنه از این آب‌های گرم را مورد بهسازی قرار داده و از طریق مزایده به بخش خصوصی واگذار کرده است.
سلیمان زاده بابیان اینکه ۲۰ مجتمع آبگرم نیز توسط بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی شده است افزود: در حال حاضر ۱۵ طرح آبدرمانی آبگرم در مشگین‌شهر در حال اجراست.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: تلاش می شود در یک برنامه منسجم گنجینه آب را در استان اردبیل مورد صیانت و توجه قرار دهیم تا در حوزه‌های صنعت گردشگری از این توانمندی برای معرفی قابلیت های استان استفاده شود.
سلیمان‌زاده در باره فعالیت کمیته تحقیقات و سرمایه‌گذاری گفت: امسال چهار میلیارد ریال در حوزه تحقیقات با رویکرد ارتقای بهره‌وری از منابع آب هزینه خواهد شد .
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از تزریق منابع آب تجدیدپذیر و پساب به فعالان حوزه صنعت خبر داد و گفت: در حال حاضر ما آماده تحویل پساب به بخش صنعت هستیم تا در تامین منابع آب مورد نیاز صرفه‌جویی واقعی صورت بگیرد .
جاذبه های متنوع طبیعی از جمله وجود بیش از ۱۱۰ چشمه آب گرم و سرد معدنی در شهرهای سرعین، مشگین شهر، نیر و گیوی ، استان اردبیل را به عنوان مهمترین کانون آب های معدنی و درمانی کشور و سرزمین چشمه های بهشتی معروف کرده است.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
۷۱۱۰/ ۱۲۵۷