کاهش طلاق در اردبیل نیازمند مشاوره پیش از ازدواج است
کاهش طلاق در اردبیل نیازمند مشاوره پیش از ازدواج است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از هر پنج ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر می‌شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست. وی افزود: مجموعه بررسی‌ها پیرامون علل طلاق در اردبیل نشان می‌دهد برای کاهش آن باید […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، یوسف خدادادی پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: از هر پنج ازدواج در استان یک مورد به طلاق منجر می‌شود که به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

وی افزود: مجموعه بررسی‌ها پیرامون علل طلاق در اردبیل نشان می‌دهد برای کاهش آن باید دو موضوع مشاوره قبل از ازدواج و آموزش قبل از ازدواج عملیاتی شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تأکید به اینکه طلاق یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی در استان محسوب می‌شود، اضافه کرد: در کاهش آن می‌بایست تمامی دستگاه‌های فرهنگی مشارکت داشته باشند.

خدادادی تصریح کرد: مجموعه اقدامات سال های اخیر موجب شده در نیمه نخست سال جاری میزان طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش یابد.

وی افزود: با این وجود وضعیت طلاق همچنان قابل قبول نبوده و لازم است اقدامات آموزشی و مشاوره‌ای به منظور کاهش نرخ طلاق به کار گرفته شود.