سوت قطارهای لوکس پنج ستاره در خط ریلی قزوین-مشهد نواخته می شود
سوت قطارهای لوکس پنج ستاره در خط ریلی قزوین-مشهد نواخته می شود

علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین قطارهای لوکس پنج ستاره راه آهن جمهوری اسلامی در خط زنجان – قزوین – مشهد با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر توسط بخش خصوص (شرکت فدک) راه اندازی شده است.وی، زمان حرکت […]

علی خدایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارمین قطارهای لوکس پنج ستاره راه آهن جمهوری اسلامی در خط زنجان – قزوین – مشهد با هدف ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مسافران، افزایش ضریب ایمنی و کاهش زمان سفر توسط بخش خصوص (شرکت فدک) راه اندازی شده است.
وی، زمان حرکت قطارهای لوکس پنج ستاره را یک روز در میان اعلام کرد و یادآور شد: این قطارها ساعت ۱۵ از زنجان به قزوین می آید و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه روز بعد به مشهد می رسد و سپس در ساعت ۱۶ همان روز از مشهد عازم قزوین و زنجان خواهند بود.
به گفته وی، سطح خدمات ارائه شده این قطارها در حد شرکت های هواپیمایی بوده و کوپه های آن در چهار کلاس طراحی شده و قیمت بلیت های آن نیز در طول سال شناور است.
خدایی اضافه کرد: هر قطار لوکس پنج ستاره دارای ۱۰ سالن و هر سالن دارای ۱۰ کوپه چهار نفره است که دارای قابلیت های فراوان از جمله GPS، سیستم های پخش صدا و فیلم، درجه حرارت متغیر و امکان فراخوان مهماندار بوده و با توجه به هتل های طرف قرارداد با این شرکت، امکان تهیه هتل های درجه یک تا پنج با تخفیف های لازم نیز برای مسافران آن وجود دارد.
مدیرکل راه آهن شمال غرب کشور افزود: در حال حاضر قطارهای لوکس پنج ستاره در خطوط ریلی قم – مشهد، تهران – شیراز و تهران – مشهد به ارائه خدمت مشغول هستند.
نخستین قطار لوکس پنج ستاره زنجان – قزوین – مشهد با برگزاری یک برنامه ویژه بعدازظهر فردا سه شنبه از ایستگاه راه آهن زنجان به مقصد مشهد حرکت خواهد کرد.
فاصله طولی خطوط ریلی زنجان – مشهد یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر و قزوین – مشهد نیز یک هزار و ۱۰ کیلومتر است.
۸۰۵۴*۳۰۱۳
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی