تولید خودروی برقی با فناوری آلمان در زنجان با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار
تولید خودروی برقی با فناوری آلمان در زنجان با سرمایه گذاری یک میلیارد دلار

فرامرز نیک سرشت روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ واحدی برای تولید خودروی برقی در کشور راه اندازی نشده است و برای نخستین بار این فناوری وارد کشور می شود و متقاضی هم اکنون در مرحله خرید زمین در حومه شهر زنجان قرار دارد.وی یادآورشد: این فناوری از جمله صنایع […]

فرامرز نیک سرشت روز دوشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون هیچ واحدی برای تولید خودروی برقی در کشور راه اندازی نشده است و برای نخستین بار این فناوری وارد کشور می شود و متقاضی هم اکنون در مرحله خرید زمین در حومه شهر زنجان قرار دارد.
وی یادآورشد: این فناوری از جمله صنایع سبز محسوب می شود و با توجه به محصول پاکی که تولید می کند در حوزه مسائل زیست محیطی و آلودگی هوا برای کشور یک ضرورت تلقی می شود.
نیک سرشت اظهار کرد: محصول این واحد صنعتی در شهرهای بزرگ که با مشکل آلودگی روبرو هستند، می تواند کاربرد بالایی داشته باشد و بخشی از مسائل آنان را برطرف کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: متقاضی راه اندازی این طرح، یکی سرمایه گذاران خوشنام در سطح استان محسوب می شود و تاکنون حداقل پنح واحد تولیدی را در زنجان راه اندازی کرده که همه آنها فعال هستند.
وی خاطر نشان کرد: با راه اندازی این پنج واحد تولیدی حداقل یکهزار نفر در این صنایع مشغول به کار شده اند و فعالیت دارند.
نیک سرشت ادامه داد: طرح مورد نظر این سرمایه گذار که با مشارکت سرمایه گذار آلمانی در زنجان مستقر می کند، حداقل با یک میلیارد دلار اعتبار راه اندازی می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و مدیریت منابع استاندار زنجان گفت: این سرمایه گذار از سرمایه و توان مالی بالایی برخورد است و می توان از این ظرفیت در بخش های دیگری هم استفاده کرد.
سرمایه گذاران متقاضی راه اندازی کارخانه تولید خودروی برقی در زنجان، پیش از این اقدام به راه اندازی دو واحد برجسته در حوزه توتون با نام آرین توتون صنعت و صنعت چاپ کاغذ و مقوا با نام آریا رنگ درخشان کرده اند که هر دو این واحد صنعتی از بالاترین فناوری در زمینه فعالیت خود برخوردارند.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش