به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اجرای پروژه تر سیب کربن را در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی استان موثر دانست و گفت: برای اجرای این پروژه ۲ حوزه از جمله “خوشنام” به مساحت ۱۳ […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اجرای پروژه تر سیب کربن را در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی استان موثر دانست و گفت: برای اجرای این پروژه ۲ حوزه از جمله “خوشنام” به مساحت ۱۳ هزار هکتار و “کهناب” به مساحت ۱۵ هزار هکتار از سوی اداره کل انتخاب شده که در مرحله بررسی از سوی دفتر امور بیابان سازمان متبوع می باشد.
وی با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه هایی است که بین ایران و معاونت عمران سازمان ملل با هدف ارتقا شاخص توسعه انسانی، آبادانی روستاها و مشارکت اهالی در احیا اراضی ملی و طبیعی و عمدتا در مناطق خشک و نیمه خشک اجرا می شود ، افزود: مقابله با گرمایش کره زمین و اجرای پروژه مربوط به زیست توده و در نهایت احیای اراضی ملی و طبیعی با اجرای پروژه های یاد شده گامی مهم در راستای حفظ عرصه های ملی و طبیعی می باشد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان زنجان اجرای پروژه ترسیب کربن را در حفظ و حراست از اراضی ملی و طبیعی استان موثر دانست و گفت: برای اجرای این پروژه ۲ حوزه از جمله “خوشنام” به مساحت ۱۳ هزار هکتار و “کهناب” به مساحت ۱۵ هزار هکتار از سوی اداره کل انتخاب شده که در مرحله بررسی از سوی دفتر امور بیابان سازمان متبوع میباشد.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان افزود: اگر بتوانیم محیط بیابان‌های استان را با کاشتن گیاهان دارویی و درختانی همچون پسته پوشش دهیم، بنابراین از ایجاد و رسوب ریزگردها جلوگیری کرده‌ایم.
سلطان‌نژاد با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر جلوگیری از بیابان زایی آموزش است، تصریح کرد: کلاس‌های آموزش و ترویج بسیار مفید هستند و با آگاه کردن مردم می‌شود مانع بیابان‌زایی شد.
وی با بیان اینکه اگر ابزار و امکانات لازم برای اجرای پروژه‌های مختلف منابع طبیعی وجود داشته باشد بدون مشارکت مردم هیچ نتیجه خوشایندی به وجود نمی‌آید و منابع طبیعی توسعه نمی‌یابد از تمامی مردم خواست تا اداره کل منابع طبیعی را در اجرای برنامه های توسعه فضای سبز و حراست از اراضی ملی یاری کنند.
سلطان نژاد با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی حفاظت از منابع طبیعی اظهار کرد: فرهنگ سازی منابع طبیعی پایه باید از مدارس آغاز شود.
وی به نقش صدا و سیما در افزایش آگاهی و جلب مشارکت مردم تاکید کرد و افزود: سازمان صدا و سیما با تولید فیلم، سریال، انیمیشن، نشست تخصصی و غیره می‌تواند اهرم موثری واقع شود.
معاون فنی اداره کل منابع طبیعی استان تصریح کرد: دهیاران، اعضای شورای اسلامی، همیاران طبیعت، انجمن‌های مردمی و سایر علاقه مندان هریک به سهم خود می‌توانند در جلب مشارکت مردم تاثیر گذار باشند.