اخبار ۸ تا ۸، یکشنبه ۳۰ مهرماه در آذربایجان غربی
اخبار ۸ تا ۸، یکشنبه ۳۰ مهرماه در آذربایجان غربی

**استاندار: آذربایجان غربی در گسترش روابط ایران با ترکیه بیشترین بهره را می برددر حالی که آذربایجان غربی تنها مرز زمینی ایران با ترکیه را به طول حدود ۵۵۰ کیلومتر در اختیار دارد، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر خود همراه با معاون اول رئیس جمهوری به ترکیه در اواخر هفته گذشته گفت: […]

**استاندار: آذربایجان غربی در گسترش روابط ایران با ترکیه بیشترین بهره را می برد
در حالی که آذربایجان غربی تنها مرز زمینی ایران با ترکیه را به طول حدود ۵۵۰ کیلومتر در اختیار دارد، استاندار آذربایجان غربی با اشاره به سفر اخیر خود همراه با معاون اول رئیس جمهوری به ترکیه در اواخر هفته گذشته گفت: با انجام این سفر و اجرایی شدن توافق های صورت گرفته، فصل جدیدی از روابط میان ایران و ترکیه رقم می خورد و این استان بیشترین بهره را می برد.

**کشف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در پیرانشهر
فرمانده انتظامی اذربایجان غربی گفت: ماموران انتظامی پیرانشهر به کشف البسه قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک دستگاه خودروی وانت موفق شدند.

**قهرمانی تنیسور ارومیه ای در مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان ترکیه
دبیر هیات تنیس آذربایجان غربی گفت: ' فرهاد صانع ' تنیسور اهل ارومیه مدال طلای مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان ترکیه را به دست آورد.

**رفع تصرف ۳۵ هکتار از اراضی ملی در مهاباد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: در ۶ماهه نخست امسال با حمایت دستگاه های قضایی و نیروی یگان حفاظت از منابع طبیعی ۳۵ هکتار از اراضی ملی در این شهر رفع تصرف شد.

**موردی از مرگ پرندگان در مناطق زیستگاهی آذربایجان غربی مشاهده نشد
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طی انتشار مطالبی مبنی بر مرگ پرندگان در روستاهای سلماس، بررسی های میدانی در استان انجام شد و موردی از مرگ و میر پرندگان وحشی یا علائم بیماری در زیستگاه های استان مشاهده نشد.

**کاهش چشمگیر گرد و غبار و افزایش کیفیت هوای آذربایجان غربی
بارندگی های بهاره و کاهش طوفان و گرد و غبار موجب شد تا در نیمه نخست سال جاری کیفیت هوای آذربایجان غربی افزایش یابد و در هشت سال گذشته بی نظیر باشد.

**سقوط خودرو به دره در جاده سردشت – مهاباد ۲ کشته برجا گذاشت
فرمانده انتظامی سردشت گفت: عصر امروز /یکشنبه/ بر اثر سقوط یک دستگاه خودرو به دره در محور سردشت – مهاباد ۲ نفر کشته شدند.
۳۲۱۴/۳۰۷۲** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار: علیرضا فولادی