بیمارستان «فاطمی» اردبیل به موزه علوم پزشکی تبدیل شود 
بیمارستان «فاطمی» اردبیل به موزه علوم پزشکی تبدیل شود 

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، کریم حاجی زاده با تاکید بر قدمت تاریخی ساختمان بیمارستان فاطمی تصریح کرد: ساختمان به لحاظ سپری شدن عمر مفید مناسب ارائه خدمات درمانی نیست.  مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری این نکته که بیمارستان در ابتدا داخل باغی احداث شده بود […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایسنا، کریم حاجی زاده با تاکید بر قدمت تاریخی ساختمان بیمارستان فاطمی تصریح کرد: ساختمان به لحاظ سپری شدن عمر مفید مناسب ارائه خدمات درمانی نیست. 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با یادآوری این نکته که بیمارستان در ابتدا داخل باغی احداث شده بود اما بعدها پیرامون آن ساخت و ساز انجام شده است، اضافه کرد: بعد از ثبت ملی هیچگونه ساخت و سازی در حریم بنا مجاز نخواهد بود. 

حاجی زاده تاکید کرد: با ثبت ملی در واقع میراث فرهنگی زمینه حفاظت از حریم این بنای تاریخی را فراهم ساخته و در ادامه انتظار می رود مسئولان نسبت به تبدیل این بنا به موزه علوم پزشکی اردبیل اقدام کنند. 

وی به کمبود فضاهای درمانی در اردبیل اشاره کرد و افزود: با این وجود بیمارستان فاطمی یکی از آثار تاریخی شهر اردبیل است که قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد. 

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل با اشاره به اینکه این ساختمان در دوره پهلوی اول احداث شده است، اضافه کرد: اخیرا نیز ساختمان به شماره ۳۱۷۰۰ به ثبت ملی رسید که در واقع ثبت ملی از هرگونه دخالت و تصرف در حریم ساختمان ممانعت می‌کند.

انتهای پیام