قهرمانی تنیسور ارومیه ای در مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان ترکیه
قهرمانی تنیسور ارومیه ای در مسابقات بین المللی تنیس پیشکسوتان ترکیه

حسین زرطلب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش انفرادی و رده سنی بالای ۴۰ سال، فرهاد صانع توانست با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر سه در ۲ ست متوالی نماینده لهستان را شکست دهد و صاحب عنوان قهرمانی شود.وی ادامه داد: همچنین ‘ فرهاد صانع ‘ از […]

حسین زرطلب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش انفرادی و رده سنی بالای ۴۰ سال، فرهاد صانع توانست با نتایج ۶ بر یک و ۶ بر سه در ۲ ست متوالی نماینده لهستان را شکست دهد و صاحب عنوان قهرمانی شود.
وی ادامه داد: همچنین ‘ فرهاد صانع ‘ از ارومیه و ‘ امیر مهذب نیا ‘ از تهران دربخش تیمی دوبل این رقابت ها در رده سنی بالای ۳۵ سال به مصاف تیم ترکیه رفتند و در پایان با پیروزی مقابل این تیم جام قهرمانی را از آن خود کردند.
به گفته وی این مسابقات از روز یکشنبه، ۲۳ مهر تا شنبه، ۲۹ مهرسال جاری با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی در استانبول برگزار شد.
به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا آذربایجان غربی و شهر ارومیه از جمله مناطق مطرح در رشته تنیس در کشور به شمار می رود.
شهریور ماه سال ۱۳۹۵ مسابقات تنیس بین المللی دختران و پسران جوانان زیر نظر فدراسیون جهانی تنیس و به میزبانی هیات تنیس آذربایجان غربی در میادین تنیس مجموعه ورزشی شهید باکری ارومیه از ۱۳ تا ۲۰ شهریور ماه برگزار شد.
همچنین تیم جوانان پسر آذربایجان غربی اوایل شهریور ماه ۱۳۹۵ مقام نایب قهرمانی بخش انفرادی و تیمی مسابقات کشور را به دست آوردند.
تنیس ورزشی راکتی است که بین ۲ نفر (تنیس تک نفره) یا بین ۲ تیم دونفره (دوبل) بازی می‌شود و هر بازیکن راکتی دارد که دارای صفحه‌ای از شبکه توری است؛ بازیکن با این راکت، توپی لاستیکی با پوشش نمدی را به زمین حریف پرتاب می‌کند و بازیکنی (یا تیمی) که زودتر امتیاز نهائی را به دست آورد، برنده ‌است.
این ورزش ابتدا در بریتانیا و بیشتر میان اشراف ‌زادگان رایج شد و سپس به سایر کشورهای انگلیسی زبان رفت و اکنون در همه کشورها بازی می‌شود.
۸۱۳۵/ ۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی