همکاری های پارک علم و فناوری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گسترش می یابد
همکاری های پارک علم و فناوری استان اردبیل با جمهوری آذربایجان گسترش می یابد

عبدالقیوم قلی پوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح نتایج سفر خود به جمهوری آذربایجان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک در دانشگاه دولتی باکو و تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان از تامین مقدمات لازم برای تدوین پروتکل همکاری فیمابین خبر داد و افزود: این پروتکل در روزهای […]

عبدالقیوم قلی پوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح نتایج سفر خود به جمهوری آذربایجان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک در دانشگاه دولتی باکو و تکنو پارک آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان از تامین مقدمات لازم برای تدوین پروتکل همکاری فیمابین خبر داد و افزود: این پروتکل در روزهای آتی به امضای مسئولان دو کشور می رسد.
وی جمهوری آذربایجان را بازار مناسبی برای صادرات محصولات فناور و دانش بنیان دانست و بیان کرد: مجموعه پارک علم و فناوری استان اردبیل برای طراحی مدل همکاری فیمابین کشورها تلاش می کند.
به گفته وی، برای استفاده از تجربیات دو طرف و تبیین همکاری های دوجانبه هیاتی از نمایندگان مراکز علمی، پژوهشی جمهوری آذربایجان بزودی به استان اردبیل استان سفر می کند.
وی با اشاره به تجربیات جمهوری اسلامی ایران در راه اندازی پارک های علم و فناوری و همچنین انجام فعالیت های دانش بنیان از انجام گفتگوهای مقدماتی جهت انتقال تجربیات به جمهوری آذربایجان خبر داد.
رییس شورای علمی و فناوری پارک استان اردبیل ، گسترش مناسبات بین المللی و گشایش بازارهای مرزی جدید برای شرکت های فناور و دانش محور بویژه در استان اردبیل را از جمله اهداف سفر خود به جمهوری اذربایجان ذکر کرد.
استان اردبیل دارای ۳۸۰ کیلومتر مرز زمینی با جمهوری آذربایجان می باشد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
۶۰۱۶/۶۰۱۸