انتخاب استانداران سه استان سمنان، سیستان و بلوچستان و اردبیل
انتخاب استانداران سه استان سمنان، سیستان و بلوچستان و اردبیل

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، به زودی تکلیف استانداران سه استان سیستان و بلوچستان، اردبیل و سمنان روشن خواهد شد. عبورِ «عبوری» از شهرداری به استانداری بر اساس این گزارش، مهدی عبوری به عنوان استاندار سمنان منصوب می‌شود و محمّدرضا خباز از سمت خود خداحافظی می‌کند. خباز پیش […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، به زودی تکلیف استانداران سه استان سیستان و بلوچستان، اردبیل و سمنان روشن خواهد شد.

عبورِ «عبوری» از شهرداری به استانداری

بر اساس این گزارش، مهدی عبوری به عنوان استاندار سمنان منصوب می‌شود و محمّدرضا خباز از سمت خود خداحافظی می‌کند. خباز پیش تر در گفتگو با فارس گفته بود که دولت هیچ صحبتی برای ماندن یا رفتن با او نکرده است. اکنون باید دید که آیا او در بخش دیگری به کار گرفته می‌شود یا همکاری او با دولت روحانی قطع خواهد شد. عبوری؛ استاندار جدید در ۵ سال گذشته شهردار ساری بوده است و شورای شهر جدید، در شهریور امسال برای ششمین سال متوالی وی را در سمت خود ابقاء کردند. 

چهره نزدیک به اصلاحات در سیستان و بلوچستان

همچنین گفته می‌شود محمود زمانی قمی که در سال ۹۴ با حاشیه های فراوان به سمت استانداری استان مرکزی رسیده بود، به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان منصوب می‌شود و علی اوسط هاشمی جای خود را به او می‌دهد.

معاون عمرانی اسبق، در کسوت استاندار

سومین استاندار منصوبی به استان اردبیل مربوط می‌شود. اکبر بهنام‌جو که سابقه معاونت عمرانی استانداری اردبیل را در کارنامه دارد، به عنوان استاندار این استان در دولت دوازدهم معرفی می‌شود. پیش از این، مجید خدابخش این سمت را بر عهده داشت که در ۲مهر ۹۶ از سمت خود برکنار شد و از آن زمان تاکنون، اقبال عباسی به عنوان سرپرست، اداره امور را بر عهده دار است.

با این ۳ انتصاب، تعداد استان‌هایی که استانداران جدید خود را شناخته اند به عدد ۲۰ می رسد.

البته هنوز منابع رسمی این خبر را تأیید نکرده اند و قرار است در جلسه هیئت دولت در این خصوص تصمیم‌گیری شود.