کم آبی استان اردبیل ایجاد صنایع را با چالش مواجه کرده است
کم آبی استان اردبیل ایجاد صنایع را با چالش مواجه کرده است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد:‌ در شرایطی که از هر گوشه‌ای از جهان اخباری نگران کننده از خشونت و درگیری تا قتل و ترور به گوش می‌رسد جمهوری اسلامی ایران […]

کم آبی در استان اردبیل   ایجاد صنایع در این استان را با چالش مواجه کرده استبه گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد:‌ در شرایطی که از هر گوشه‌ای از جهان اخباری نگران کننده از خشونت و درگیری تا قتل و ترور به گوش می‌رسد جمهوری اسلامی ایران به لطف پاسداران جان بر کف از نعمت امنیت برخوردار است.

وی افزود: این امر مایه مباهات ملت ایران و مسئولین صدیقین نظام می‌باشد لذا امید است در سایه این نعمت بزرگ دولت دوازدهم در آغاز راه خطیر خود با برداشتن گام‌هایی استوار وعده‌های خود به ملت را عملی کند.

بدری تصریح کرد: آقای روحانی مهم‌ترین وعده شما در سفر به استان اردبیل در اردیبهشت ماه سال جاری تکمیل پروژه راه آهن این استان بوده است هرچند که این وعده تکرار وعده‌های شما در سفر استانی سال ۹۲ به اردبیل بود امیدواریم این بار پاسخی درخور اعتماد مردم این استان با عمل به وعده‌هایتان بدهید.

نماینده مردم اردبیل بیان کرد: علی رغم کم کاری‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته در خصوص این پروژه از توجه دولت که با افزایش سه برابری بودجه و تبدیل آن به یکی از پروژه‌های دارای اولویت در بحث توسعه شبکه ریلی کشور و طرح مباحثی چون استفاده از صندوق توسعه ملی برای تکمیل آن تشکر می‌کنم اما پروژه راه آ‌هن اردبیل- میانه چشم انداز چندان مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: آقای آخوندی از سفر اخیر شما به استان اردبیل تشکر می‌کنم اما خواستار تسریع عملیات اجرایی و تکمیل پروژه‌های در حال اجرا نظیر پروژه ۱۲ ساله راه آهن اردبیل- میانه هستم. همچنین توسعه بزرگراهی جاده‌های اردبیل امری ضروری است.

بدری تأکید کرد:‌ استان اردبیل با هیچ شهری ارتباط آزادراهی ندارد و در این مسئله رتبه ۲۹ام کشور را دارا است این در حالی است که استانی مانند اصفهان بیش از دو هزار کیلومتر جاده بزرگراهی و آزادراهی دارد و طول جاده‌های آزادراهی اردبیل حتی به ۱۰۰ کیلومتر هم نمی‌رسد و این امر با روح توسعه متوازن در کشور در تعارض است.

نماینده مردم اردبیل عنوان کرد: مجلس دهم در آغاز فعالیت خود در سال گذشته با رأی یک فوریتی و کمیسیون اقتصادی با رأی به کلیات ایجاد مناطق آزاد تجاری گامی تحسین برانگیز در جهت عمل به شعار توسعه متوازن برداشته است و اینک پس از کش و قوس‌های فراوان و با تعلل دولت لایحه در مجلس و در انتظار اجراست.

وی ادامه داد: با توجه به نقش مناطق آزاد و در نظر گرفتن تأکید بند ۱۱ام سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی بر توسعه این مناطق امیدواریم شاهد رأی موثر و دوراندیشانه نمایندگان به این طرح باشیم.

بدری افزود:‌ وزیر آینده وزارت نیرو! شهرهای اردبیل از کم آبی رنج می‌برند برای ایجاد صنایع در استان مسئله تأمین آب یکی از چالش‌های اساسی است و توسعه اراضی تحت کشت حکایت از نیاز شدید استان به اب دارد بر این اساس هرگونه کاستن از حق آب استان اردبیل بدون در نظرگیری نیازها به هیچ وجه قابل قبول نیست لذا خواستار اصلاح و بازنگری در طرح‌های غیرکارشناسانه سال‌های گذشته هستم.

نماینده مردم اردبیل در پایان خاطرنشان کرد: از وزیر کشاورزی خواستارم که به ناعدالتی‌های صورت گرفته در حق مردم استان اردبیل پایان بدهد و در اسرع وقت نسبت به پرداخت حقوق کشاورزان این استان اقدام جدی به عمل آورد.