تولید بیش از ۴۰ درصد آبزیان استان اردبیل در مشگین شهر
تولید بیش از ۴۰ درصد آبزیان استان اردبیل در مشگین شهر

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردابی در مشگین شهر افزود: شهرستان مشگین شهر با دارا بودن ۲۸۸ مزرعه و استخر پرورش ماهی با استفاده از منابع آبهای طبیعی، نیمه طبیعی […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل در بازدید از مزارع پرورش ماهیان سردابی در مشگین شهر افزود: شهرستان مشگین شهر با دارا بودن ۲۸۸ مزرعه و استخر پرورش ماهی با استفاده از منابع آبهای طبیعی، نیمه طبیعی و مزارع خرد رتبه اول استان اردبیل را دارد.

وی افزود: شهرستان مشگین شهر اصلی ترین منبع تامین کننده ماهیان مولد برای ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی در کشور است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: امسال برای بازسازی ذخائر ژنتیکی ماهیان سردابی تعداد زیادی از ماهیان مولد در مشگین شهر پس از صید به مرکز کلاردشت در استان مازندران ارسال شده است.

واعظی افزود: در سال گذشته مقدار ۸ هزار و ۵۱۰ تن انواع آبزیان در استان اردبیل تولید شده بود که ۳ هزار و ۲۸ تن آن مربوط به شهرستان مشگین شهر بود.

وی گفت: امسال پیش بینی می شود میزان تولید آبزیان در شهرستان مشگین شهر ۱۰درصد افزایش یابد.

واعظی افزود: سالانه تعداد ۷/۵ میلیون قطعه انواع بچه ماهی قزل آلا در استان اردبیل تولید می شود که علاوه بر نیاز داخلی استان به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود.

وی گفت: از ۷/۵ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شده در استان ۶ میلیون قطعه آن در شهرستان مشگین شهر تولید می شود.