مصرف آب شرب در زنجان بالاتر از میانگین جهانی است
مصرف آب شرب در زنجان بالاتر از میانگین جهانی است

علی محمد نادرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر  به وضعیت مصرف آب شرب شهری در زنجان اشاره کرد و افزود: میانگین جهانی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰لیتر است در حالیکه در استان زنجان میانگین مصرف آب ۲۰۱ لیتر و در شهر زنجان ۲۰۴ لیتر به ازای هرنفر است. وی با تاکید […]

علی محمد نادرخانی در گفتگو با خبرنگار مهر  به وضعیت مصرف آب شرب شهری در زنجان اشاره کرد و افزود: میانگین جهانی مصرف آب به ازای هر نفر در شبانه روز ۱۵۰لیتر است در حالیکه در استان زنجان میانگین مصرف آب ۲۰۱ لیتر و در شهر زنجان ۲۰۴ لیتر به ازای هرنفر است.

وی با تاکید بر اینکه مصرف آب شرب در زنجان بالاتر از میانگین استاندارد جهانی است و باید مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: ۷۱۰ هزار نفر در ۲۱ شهر استان زنجان تحت پوشش آبفای شهری قرار دارند و باید شهروندان زنجانی بر مدیریت صحیح مصرف آب برنامه ریزی و مدیریت لازم را داشته باشند. 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار حلقه چاه آب در استان زنجان وجود دارد که هفت‌هزار حلقه چاه غیرمجاز است.

نادرخانی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۰ حلقه چاه آب شرب وجود دارد، افزود: در استان زنجان دشت های ابهر و خرمدره در وضعیت بحران آبی قرار دارند. 

وی از مردم خواست تا با صرفه جویی در مصرف آب و مصرف بهینه آن امکان استفاده از این نعمت خدادادی را برای همگان فراهم آورند چرا که با کاهش بارش ها بحران آب جدی است.