اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است
اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از ستاد اربعین استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین زنجان با اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید قبل از اعزم، در حین اعزام یعنی در […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرگزاری مهر و به نقل از ستاد اربعین استان زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری در جلسه هماهنگی برنامه‌های فرهنگی ستاد اربعین زنجان با اداره کل تبلیغات اسلامی و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید قبل از اعزم، در حین اعزام یعنی در مرز و بعد از اعزام انجام شود، ابراز کرد: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود استان در بحث مسائل فرهنگی اربعین استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌هایی در خصوص مسائل فرهنگی احصا و روی آن کار شده است، افزود: اصول حاکم بر مسائل اربعین به صورت عمده اصول فرهنگی است که این اصول فرهنگی را باید در کلان برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان بیان کرد: در بخش سیاست‌های اجرایی تقویت همگرایی، تقویت انسجام و یکپارچگی بین مسلمانان و مذاهب، محور قرار گرفتن مسائل اساسی جهان اسلام، رعایت حداکثری آداب زیارت اربعین و رعایت سنت‌ها و ارزشهای دولت و ملت عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

صفی یاری با تاکید بر اینکه با هم‌افزایی، انسجام و یکپارچگی تاثیرگذاری را افزایش خواهیم داد، گفت: یکسری برنامه‌های فرهنگی باید در کشور خودمان اجرا و برخی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دیگر علما از طریق صدا و سیما به مردم منتقل شود.

وی اظهار کرد: در بخش موکب‌ها ما در کنار موکب‌های تدارکاتی برنامه‌های فرهنگی نیز اجرا خواهیم کرد یعنی این موکب‌ها دو منظوره خواهد بود و در بخش اعزام روحانی نیز اصل بر اعزام روحانی دغه‌مند و اربعینی است که جلسات توجیهی نیز در این خصوص برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر تعامل کمیته‌ها و با ابراز امیدواری از تحقق این امر خاطرنشان کرد: هم‌افزایی کمیته‌ها در پیشبرد اهداف موثر خواهد بود بنابراین نیاز است تا این کمیته‌ها در کنار هم برای برگزاری هرچه بهتر مراسم تلاش کنند.

باید کارهای موثر در حوزه فرهنگی در مراسم اربعین امسال انجام شود

همچنین رئیس ستاد اربعین استان زنجان با تاکید بر انجام کارهای فرهنگی در خصوص مراسم اربعین گفت: در زمینه مسائل فرهنگی باید کارهای موثری در مراسم اربعین امسال انجام شود.

رضا حسینی اظهار کرد: در خصوص مراسم اربعین امسال کارها با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و به لطف خداوند متعال مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه جلسات مختلفی در این خصوص با همکاری و همراهی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار می‌شود، افزود: اعضای ستاد بازسازی عبتات عالیات استان علاوه بر جمع‌آوری نذورات، کارها را با جدیت دنبال می‌کنند.

رئیس ستاد اربعین استان زنجان خاطرنشان کرد: جمعه شب یعنی ۲۸ مهر ماه نخستین گروه خادمان اربعین حسینی زنجان اعزام شدند تا مقدمات ارائه خدمات به زائرین فراهم شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان نیز در این جلسه با تاکید بر توجه بیشتر به مسائل فرهنگی اظهار کرد: به دنبال این هستیم تا امسال دغدغه‌ای در خصوص انجام کارهای فرهنگی نداشته باشیم.

ذبیح‌الله بابایی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی ما در مراسم اربعین موضوعات فرهنگی است، گفت: هماهنگی‌ها و پیگیری‌هایی در این خصوص انجام شده و در این زمینه نیز اداره کل تبلیغات اسلامی با جدیت پیگیر این مسائل از جمله حضور روحانیون است.