ایجاد ۳۰۰ شغل محلی برای معلولان روستایی استان زنجان
ایجاد ۳۰۰ شغل محلی برای معلولان روستایی استان زنجان

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) به عنوان یک راهبرد برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می شود و مهمترین ماموریت C.B.R توانمندسازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقا […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از ایرنا ، توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) به عنوان یک راهبرد برای بهبود دسترسی به خدمات توانبخشی برای معلولان کشورهای در حال توسعه محسوب می شود و مهمترین ماموریت C.B.R توانمندسازی افراد معلول ،خانواده های آنان و جامعه محلی از طریق افزایش آگاهی ، ارتقا ، مشارکت ، کاهش فقر و فراهم کردن نیازهای اساسی برای دسترسی به بهداشت ، آموزش و فرصت های معیشتی مددجویان است.
بر این اساس دوره آموزشی مدیریت اجرایی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ( C.B.R ) که از روز گذشته با حضور ۶۵ نفر از کارشناسان ، تسهیلگران مراکز دولتی و غیر دولتی استان در بهزیستی زنجان آغاز شده امروز نیز ادامه دارد.
محمد محمدی قیداری روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این دوره اموزشی به خبرنگار ایرنا افزود: طرح ( C.B.R ) بصورت همزمان سه راهبرد مهم و تاثیرگذار بهزیستی که شامل پیشگیری ، توانمند سازی و برون سپاری است را انجام می دهد.
وی بیان کرد: فعالیتهای C.B.R در پنج مولفه اصلی تحت عنوان سلامت، آموزش ، معاش، اجتماعی ، توانمندسازی در زمینه سلامت ، ارتقا سطح سلامت فردی، پیشگیری، مراقبتهای پزشکی و توانبخشی فرد مطرح است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان ادامه داد: ازسال گذشته تاکنون ۲۱۲ مورد اشتغال و ۳۵۵ مورد مناسب سازی مسکن در طرح ( C.B.R )توسط بهزیستی این استان انجام گرفته و در صورت آموزش به خانواده‌ها و مناسب‌سازی محیط می‌توان شرایط بهتری را برای زندگی افراد معلول و توانمندسازی آنها فراهم کرد.
به گفته وی، این امر می‌تواند با ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال پایداری را برای فرد معلول فراهم کند.
محمدی خاطر نشان کرد: سال گذشته مبلغ هشت میلیارد ریال برای اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه اختصاص یافته و در ۶ ماهه اول امسال نیز اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برای این مهم در نظر گرفته شده است.
هم اکنون تعداد آمار ثبت شده معلولان در سامانه اطلاعاتی بهزیستی استان ۲۰ هزار معلول است که از خدمات مستمر و غیر مستمر بهزیستی بهره مند هستند.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظم شامی*** انتشار: اسماعیل جهانبخش