نقشه جامع سرمایه گذاری زنجان زمینه ساز حضور سرمایه گذاران در استان
نقشه جامع سرمایه گذاری زنجان زمینه ساز حضور سرمایه گذاران در استان

ابوالفضل عباسچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین مشکل در شناسایی و توسعه مناطق مستعد جهت سرمایه گذاری، پیچیدگی تعیین مناطق مناسب است. وی یادآورشد: این مشکلات از آنجا ناشی می شود که معیارها و عوامل مختلف بسیار زیادی از جنس معیارهای فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی و قوانین و ضوابط، […]

ابوالفضل عباسچیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مهمترین مشکل در شناسایی و توسعه مناطق مستعد جهت سرمایه گذاری، پیچیدگی تعیین مناطق مناسب است.
وی یادآورشد: این مشکلات از آنجا ناشی می شود که معیارها و عوامل مختلف بسیار زیادی از جنس معیارهای فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی و قوانین و ضوابط، در تصمیم گیری در مورد مناسب و یا نا مناسبت بودن محل های مورد نظر دخیل هستند.
عباسچیان اظهار کرد: با توجه به اینکه حل یک مساله تصمیم گیری پیچیده چند معیاره با استفاده از روش های سنتی بسیار پر هزینه، نیازمند صرف زمان زیاد و ضوابط، مقررات و سیاست ها در حال تغییر و درخواست ها متفاوت است، در نتیجه توسعه یک سیستم پشتیبانی تصمیم گیری پویا، به منظور بررسی تعیین معیارها و شناسایی محل های مناسب سرمایه گذاری در استان در بخش های مختلف اقتصادی ضروری به نظر می رسد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان به مهمترین اهداف شکل گیری نقشه جامع سرمایه گذاری در این استان اشاره کرد و گفت: ایجاد ابزار الکترونیکی حاوی اطلاعات و سرویس های لازم برای کاهش زمان و حذف حداکثری استعلامات و مجوزهای لازم در فرآیند استقرار طرح های سرمایه گذاری و حذف حداکثری عوامل انسانی در فرآیندهای سرمایه گذاری و کاهش بروکراسی اداری از جمله این اهداف است.
وی خاطر نشان کرد: ایجاد ابزار الکترونیکی جهت آمایش با تجمیع اطلاعات ظرفیت ها و زیرساخت های موجود استان، فراهم سازی امکان تصمیم گیری بهتر برای مدیران استان در ایجاد و توسعه زیرساخت ها، متناسب با ظرفیت های موجود هر منطقه و راهنمایی سرمایه گذاران در انتخاب زمین های مناسب برای استقرار طرح های سرمایه گذاری با سرعت و دقت مناسب از دیگر اهداف این سامانه محسوب می شود.
عباسچیان ادامه داد: برای آماده سازی این سامانه زیر سیستم های آب، برق، گاز، راه، زمین، کشاورزی، معدن، صنعت، گردشگری، شهرک صنعتی و واسط آماده و اطلاعات لازم تمام نقاط استان وارد شده است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان با بیان اینکه لکه های سرمایه گذاری و ظرفیت های هر لکه برای سرمایه گذاری در این سامانه مشخص شده است، گفت: این طرح هم اکنون آماده بهره برداری همه دستگاه های اجرایی و دارای مسئولیت در حوزه سرمایه گذاری است و از این پس اطلاعات مورد نیاز سرمایه گذاران متقاضی، در سریعترین زمان و به آسانترین شیوه در اختیار آنان قرار می گیرد.
در نقشه جامع سرمایه گذاری، مشخصات هر نقطه برای سرمایه گذاران با اطلاعات مورد نیاز در خصوص خدمات مستقر، ویژگی های جغرافیایی، دسترسی به راه های ارتباطی، نزدیکی به شهرها و روستاها و وسعت هر منطقه آماده شده است و سرمایه گذاران می توانند متناسب با طرح مورد نظر خود برای سرمایه گذاری منطقه مطلوب را انتخاب کنند.
۳۰۰۱/۸۰۶۸
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش