برگزاری میزگرد در رسانه های زنجان گسترش پیدا کند
برگزاری میزگرد در رسانه های زنجان گسترش پیدا کند

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رسول بیات بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر زنجان نیازمند تحقق توسعه پایدار در حوزه های مختلف است، افزود: متاسفانه بنا به دلایل مختلف  شهر زنجان نتوانسته به توسطه مطلوب برسد و برخی کوتاهی ها در گذشته این مشکل را […]

به گزارش اویاقلیق (بیداری آذربایجان) به نقل از خبرنگار مهر، رسول بیات بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شهر زنجان نیازمند تحقق توسعه پایدار در حوزه های مختلف است، افزود: متاسفانه بنا به دلایل مختلف  شهر زنجان نتوانسته به توسطه مطلوب برسد و برخی کوتاهی ها در گذشته این مشکل را ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذار در بررسی و تحلیل علل عدم توسعه مطلوب شهر و استان زنجان دارند، ادامه داد:  باید دلایل عدم توسعه شایسته و مطلوب استان و شهر زنجان مورد بررسی و تحلیل قرار بگیرد و نشست هایی در این زمینه برگزار شود.

بیات با بیان اینکه باید برگزاری میزگردها در رسانه ها گسترش پیدا کند، اظهار کرد: باید میزگردها در بخش های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و سیاسی در رسانه ها به خوبی برگزارشود و راهکارهای توسعه شهر و استان بررسی شود.

فرماندار زنجان گفت: استان زنجان با آسیب های اجتماعی عدیده ای رو به رور است و باید مردم نسبت به حقوق شهروندی خود آگاه باشند و در تحقق این امر مهم رسانه ها رسالت بسیار مهمی دارند.  

بیات تاکید کرد: رسالت رسانه ها فراتر از خبر و نظر نویسی افراد  است و یکی از وظایف مهم نشریات ” انتقاد” است و این انتقادها فرصتی برای اصلاح و پیشرفت است و این انتقادها را می توان با برگزاری میز گردها انجام داد. 

وی گفت: رسانه ها نقش بسیار موثری در پویایی و اقتصاد جامعه دارند و خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر به عنوان فرهیختگان جامعه هستتند و باید گفتمان جدید در عرصه اطلاع رسانی را مد نظر قرار دهند. 

فرماندار زنجان تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای هنری در کشور و استان زنجان تغییر کرده و اصحاب هنر با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد ارتباط خوبی دارند و رسانه ها هم بر بیان و رفع چالش های جامعه تاکید کنند. 

بیات افزود: باید نهادهای فرهنگی همچون رسانه ها وارد عرصه شوند و برای کاهش آسیب های اجتماعی، ارتقای حقوق شهروندی و رفع مشکلات اقتصادی و مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی قلم فرسایی کنند.