آخرین وضعیت پرونده اهورا/معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو/اصلاح اساسنامه اردوهای دانش آموزی…
آخرین وضعیت پرونده اهورا/معرفی وزرای پیشنهادی علوم و نیرو/اصلاح اساسنامه اردوهای دانش آموزی…

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد، این استراتژی در طول سال‌های گذشته جواب داده است و من بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا نمی‌توانند تاثیری بر آن بگذارند. سردار جزایری  […]

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: دکترین سیاسی و دفاعی ایران مبتنی بر ساخت و استحکام درونی نظام اسلامی است و مباحث بیرونی روی آن تاثیر نمی‌گذارد، این استراتژی در طول سال‌های گذشته جواب داده است و من بعد هم جواب خواهد داد و قدرت‌های پوشالی مانند آمریکا نمی‌توانند تاثیری بر آن بگذارند. سردار جزایری  بر غیر قابل مذاکره بودن توان دفاعی کشورمان تاکید کرد و گفت: هیچ قرارداد بین المللی برای محدودیت موشکی کشورها وجود ندارد.

محسن رضایی نیز در نشست خبری پس از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام،با تاکید بر اینکه درباره موشک‌هایمان با هیچ کس مذاکره نخواهیم کرد گفت: موشک‌های ما برای صلح است و به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم.

آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قمدر دیدار جمعی از مدیران مدارس علمیه کشور لبنان با بیان اینکه باید با جریانی که تنها صلح امام حسن (ع) را می‌بیند و از قیام عاشورا چشم‌پوشی می‌کند، مقابله کرد گفت: باید با جریان‌هایی که به مجموع کلمات اهل بیت (ع) نظر نمی‌کنند و تنها مثلاً به صلح امام حسن(ع) توجه و از قیام امام حسین(ع) چشم می‌پوشند به مقابله برخاست که البته این وظیفه، سخت و سنگین و نیازمند به اطلاعات و معلومات کافی است.

آیت‌الله هاشمی شاهرودی نیز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که نقش ایران در عراق به ارتقای امنیت محدود نشود. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع فتنه استکبار در جداسازی عراق و خنثی شدن توطئه بدون خونریزی، درگیری، منازعه و با کمترین هزینه را مایه‌ی امیدواری و نقش جمهوری اسلامی به ویژه سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی را در ارتقای امنیت عراق ستودنی دانست.

معاون اول رییس جمهور، با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامیایران مصمم است روابط خود را در همه عرصه ها با ترکیه گسترش دهد،گفت: هدفگذاری ۳۰ میلیارد دلاری مبادلات تجاری سالانه دو کشور، با اجرای برنامه ریزی های گسترده تهران – آنکارا، بزودی محقق می شود. اسحاق جهانگیری که برای شرکت در نهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی دی-۸ به ترکیه سفر کرده بود، عصر جمعه در دیدار “رجب طیب اردوغان” رییس جمهور ترکیه اظهارداشت: ایران و ترکیه به عنوان دو کشور بزرگ منطقه دارای توانمندی ها و ظرفیت های گسترده ای هستند که باید از آنها در مسیر توسعه و تحکیم روابط مشترک، استفاده شود.

وی همچنین صبح امروز در مراسمی که به مناسبت بیست و یکمین سال‌ روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران برگزار شد، با تاکید بر این که ایران به دنبال همکاری با اقتصاد دنیا است،اظهارکرد:همانطوری که رهبری فرمودند سیاست جمهوری اسلامی ایران همکاری با همه کشورها به استثنای رژیم غاصب صهیونیستی‌ که آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم، است، بر این اساس آمریکایی‌ها خود را از همکاری با اقتصاد ایران محروم کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام این که اساسنامه اردوهای دانش آموزی اصلاح شده است، گفت: ناامن بودن جاده‌ها، عدم نظارت پلیس راهنمایی و رانندگی و خلاء و نقص اساسنامه اردوهای دانش آموزی از عوامل حادثه دانش آموزان هرمزگانی بود که موجب به وجود آمدن این اتفاق شد. فاطمه سعیدی در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به آیین‌نامه اردوهای دانش آموزی گفت: متاسفانه همیشه در اردوهای دانش آموزی مسائلی مانند تصادفات را شاهد بودیم که گاهی اوقات هم با مرگ یا مصدوم شدن دانش آموزان به همراه بوده است بر این اساس حرکت اتوبوس اردوهای دانش آموزی از ۲۳ تا ۵ بامداد ممنوع شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خواستار تعیین ضابطه ممنوع التصویری در صدا و سیما شد. علیرضا رحیمی اظهار داشت: متاسفانه صدا و سیما به وظایف مسلم خود در قبال اطلاع رسانی در خصوص عملکرد نمایندگان تهران عمل نکرده و ۱۵ ماه است که یک دقیقه برنامه اختصاصی هم برای نمایندگان تهران پیش بینی نشده در حالی که در شبکه‌های استانی، نمایندگان استان‌ها گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه می کنند. البته اخیرا صداوسیما با مجمع نمایندگان تهران یک جلسه داشته اند که بیشتر نگاه به آینده بوده و انتظار حمایت بودجه ای از مجلس و نمایندگان مطرح شد.

همچنین بهروز نعمتی از معرفی «اردکانیان» و «غلامی» به مجلس خبر داد. سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از معرفی وزیران پیشنهادی نیرو و علوم به مجلس خبر داد و گفت : طبق گفت‌وگوهایی که با مسئولین دولت داشتیم وزیران پیشنهادی علوم و نیرو  به مجلس معرفی شدند که نامه معرفی رسمی آنها در جلسه فردا اعلام وصول می‌شود و به اطلاع عموم خواهد رسید.

در پی آن روحانی در نامه‌ای به رییس مجلس شورای اسلامی وزرای پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری و نیرو را به مجلس معرفی کرد. رییس جمهور در نامه ای به رییس مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان و منصور غلامی را برای اخذ رای اعتماد به ترتیب برای وزارتخانه های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی کرد.

کنگره آمریکا درباره تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران رأی‌گیری می‌کند. خبرگزاری رویترز به نقل از نمایندگان کنگره آمریکا از رأی‌گیری مجلس نمایندگان این کشور طی روزهای آتی در مورد تحریم‌های غیرهسته‌ای ایران خبر داد.

همچنین بر اساس نظرسنجی سی‌ان‌ان اعلام شد که اکثر مردم آمریکا خواستار ماندن در توافق هسته‌ای هستند. درحالیکه بحث‌ها در داخل آمریکا درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ادامه دارد، این شبکه تلویزیونی یک نظرسنجی انجام داد و از مردم آمریکا پرسید که آیا دولت باید در توافق هسته‌ای باقی بماند یا خیر. نتایج آن نشان می‌دهد که از هر سه شرکت کننده، دو نفر خواهان ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای با ایران هستند.

در همین ارتباط معاون وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای گفت: ایران بند به بند توافق هسته‌ای را اجرا کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم آن را تایید می‌کند. عراقچی افزود: برجام سندی ممتاز برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.

بررسی پرونده ربودن امام موسی صدر به فوریه ۲۰۱۸ موکول شد. بررسی پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش، به دلیل انتظار برای پایان یافتن تحقیقات قاضی حماده، بازرس پرونده، به ۱۶ فوریه ۲۰۱۸ موکول شد. دادگاه بررسی پرونده ربودن امام موسی صدر و دو همراهش روز جمعه برگزار شد و در این جلسه شادی حسین، وکیل خانواده  امام موسی صدر، به اهمیت اقدام اخیر بازرس پرونده قاضی حماده که صدور احکام جلب افرادی که از آنها شکایت شده از جمله عبدالسلام جلود، از شخصیت‌های طراز اول دولت قذافی را آغاز کرده ، اشاره کرد.

ایستگاه آخر برای هم‌دستان «بابک زنجانی»

متهمان ردیف دوم و سوم پرونده موسوم به فساد نفتی همانند بابک زنجانی به ایستگاه آخر نزدیک شدند و باید منتظر ماند و دید که حکم صادره از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در مورد دو متهم پرونده فساد نفتی چه خواهد بود و سرنوشت پرونده متهمان نفتی از پل محاکم قضایی به کجا می رسد؟

یک وکیل دادگستری با تاکید بر اینکه برای تدوین قانونی درباره رانت، تمام مصادیق آن باید تعیین شود گفت: یکی از نیازهای اصلی جامعه ما قانون است ولی در کنار قانون، اجرای قانون و قانون‌گرایی مهمتر است، چون در حال حاضر در این موارد شاید خلاء قانونی نداشته باشیم، آنچه که در حال حاضر با آن روبرو هستیم عدم رعایت قوانین و مقررات است. صالح نیکبخت درباره اینکه چرا مسئولان قضایی بر تصویب قانون در حوزه رانت تاکید دارند، اظهار کرد: رانت یک نام است ولی مصادیق بسیاری دارد؛ مانند امتیاز یا اعتباری که یک فرد را از دیگران متمایز می‌کند. به عنوان مثال مصادیقی در مورد امور استخدامی و اداری که افراد شایسته‌تر و تواناتر برای شغلی خاص وجود دارند اما افراد دیگری با استفاده از رانتی که دارند انتخاب می‌شوند.

 آخرین وضعیت پرونده «اهورا» توسط دادستان رشت تشریح شد. دادستان عمومی و انقلاب رشت درباره اینکه آیا پزشکی قانونی موضوع آزار و اذیت جنسی در این پرونده را تایید کرده است؟ گفت: این موضوع از سوی پزشکی قانونی در حال بررسی است. نمونه برداری انجام شده و باید منتظر نظر این سازمان درباره موضوع تجاوز جنسی باشیم. حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا درباره پرونده اهورا، گفت: متهم این پرونده دستگیر  و با صدور قرار بازداشت موقت اکنون در زندان است.

انتهای پیام